Nostellaas.
Enempi on täällä muiden laitosten puolella tapahtunut, kuin tuolla Volvon ympärillä, joten voisi muutaman sanan kirjoitella.
Lähdetään viimeisimmästä liikkeelle, eli tuohon ns. pääkäyttikseen A4:een tuli asennettua Binar5S GSM ohjaimella. Asennus oli mallia ensimmäinen webaston / binarin asentaminen ja meni kyllä kivuttomasti!
Toki netistä löytyy paljon ohjeita aiheeseen liittyen ja niitä käytin hyväksi asentamisessa. Paljon eri työvaiheita ja mekaanista työtähän tuossa riitti. Ensin vetelin polttoainepuolen kuntoon, sitten poltin paikalleen jonka jälkeen vesiletkujen ja vesipumpun asennus ja sähköjen veto. Lopuksi sitten koodaus, jotta neste kiertää kennolle auton ollessa sammuksissa. Lauantaina otin auton talliin ja lauantaina jo iltasella 18.00 maissa testailin Binaria. Sunnuntaina sitten auton niputus.
Ohessa muutamia kuvia asennusvaiheesta. Aavistuksen pitää vielä pakoputkea lyhentää vielä, tein napsun liian pitkän siitä.

Polttoaineputket ja -pumppu.

Poltin, OEM sijainti. Tässä näkyy hiukan vesiletkujakin.

Polttimen asennus viimeistelty ja lämpösuojat asennettu.

Kellon sijainti kopissa.

Sieltä se pakoputki pilkottaa eturenkaan edestä.
On kyllä ensivaikutukset laitteesta positiiviset. Riittää lämmitysteho ja mukavasti tuntuu toimivan tuo GSM ohjauskin. Tuota GSM ohjausta voi käyttää omalla sovelluksella tai soittamalla / viestillä.
Kaiken kaikkiaan asennukselle tuli hintaa n. 900€ ja on kyllä joka euron väärti. Lauantaina jouduin hakemaan IKH:lta vain vesiletkua lisää ja ne pelkästään maksoivat 200€, joten tuossa 900€ hinnassa on pikkuisen vielä ilmaa, jos pystyy hakemaan vesiletkuja halvemmalla jostain.
Kuten tuolla kantin showroomissa kirjoittelinkin, ostin uuden työmatkakulkineen itselle. Harmitti, turhautti ja v*tutti kolmannen auton hankinta, joten pienellä budjetilla mentiin. Volvon vanteet ja jarrut kaikkineen maailmalle ja autoa etsimään.
Keski-Suomi, nelikko, vakkari, vetokoukku, manuaali, bensa ja ilmastointi oli kriteerit. Hintaluokkana alle 1k€. Ei ollut montaa vaihtoehtoa ja olin joutumassa tinkimään jo hiukan varusteista, mutta sain kuin sainkin kriteerit täyttymään.



Eli melko hurjassa kunnossa oleva A6 löytyi 8km päästä kotoa, kuvissa näyttää satakertaa paremmalta mitä luonnossa.

Kaikki kriteerit tosiaan täyttyi ja hintaa alle tonni, ajettu tuolla oli ostohetkellä 352tkm. Suurin syy auton erittäin halpaan hintaan oli: jakopää yliajalla, ikkunat ei toimi (etuikkunat teipattu kiinni) ja huollot todella pitkään myöhässä. Ja auto ERITTÄIN paskainen sisältä ja päältä. Ja sisustasta puuttui kaikennäköisiä nuppeja, muoveja tms. Penkit on kuskin penkki lukuunottamatta verhoilultaan ehjät, kuskinpenkkiä on korjattu. Isona plussana tälle oli nuo paremmat jakkarat, liekkö jotkut iänikuisen vanhat sporttijakkarat. Mutta kaikenkaikkiaan ajolleen auto on todella hyvä ja tukeva, ei kolise, vaeltele tai tee muutakaan omituista, joten kaupat kättelin tuosta pienen harkinnan jälkeen. Ostopäätöksen sinetöi todella hyväkuntoiset talvirenkaat, jotka tuli kaupassa mukana.
Auto kotiin liikkeestä (kyllä, liikkeen auto

) ja suoraan pesujen kautta talliin jakopäätä levittämään. Konehuonetta tässä ei oltu varmaan koskaan pesty..





Melko paljon piristyi ulkoasultaan kunnon pesujen jälkeen. Osat tilailin ulkomailta, sillä Suomessa ne olisi tuohon kutoseen maksaneet jonkin verran. Nesteet ja RVS öljylisäaineen hain motonetistä. Osia odotellessa pesin sisustan, sipaisin sisustan kuntoon, ikkunat toimimaan ja muutenkin parsin auton kasaan. Toki samalla vahasin auton ja pinnoitin lasit.





Osat saapuivat, joten keula huoltoasentoon, jakopää levälleen, auto nippuun ja ajoon:







Tästä tuli kaiken kaikkiaan yllättävän hyvä auto tonnin autoksi.

Huoltoihin meni kaiken kaikkiaan n. 450€. Tuo A6 miellyttävä ajaa, ei tarvitse niin sääliä samoin kuin harrastetta ja varusteitakin jopa. Ja ei mua yhtään haittaa tuo V6 alavääntö taajamapyörityksessä.

Viimeisimpään kuvaan on jo eksynyt uudet kilvet ympäriinsä hakkaantuneiden tilalle ja samoin sumareita tuohon kuvaan fiksattu. Jotain pientä fiksattavaa jäi vielä, kuten radion loppujen tarrojen liimaaminen tms. Jotain sellaista pientä turhaa, jotka eivät käyttöön vaikuta.
Hienosti nuo "romut" pihaan sopivat. Alkaa olla nurkat täynnä romuja jo, pihassa pari autoa, tallissa yksi pääsääntöisesti ja sivuvaunuvekotin ulkovarastossa.






Tuli hommattua myös uusi puhelin ja toivottavasti jatkossa kuvatkin on hiukan selvempiä.
Nimittäin Samsung Galaxy Fold.

Olipas taas pitkä päivitys, toivottavasti jaksoit lukea loppuun.