Mitattu on yleismittarilla sekä akun navoista, että ajon aikana matkustamon sulakepanelista (käynissä ollessaan jännite on kyllä aina siellä 13,5V paremmalla puolella). Akku on uusittu, mutta Hankookki näyttäisi imevän virtaa edellistä Volvon akkua huonommin - joten toisella tyhjennyskerralla vaihtui entinen takaisin.

Se tässä on syssyn aikana ollut ihmettelyssä, kun saa olla lataamassa laturilla melko tiuhaan... Tuo ostettu hankookilainen oli ihan tyhjä noin 400 km reissun ja kahden makoilupäivän jälkeen. Mitattu on vuotovirrat, tosin tuo hälyttimen sireeni sököine akkuineen imi virtaa yli 0,1A. Sireenin vaihdon jälkeen virrankulutus on mennyt nätisti valmistajan arvojen mukaan (loppujen lopuksi lepovirtaa menee n. 0,02A) - tosin sen koommin ei ole apuvirtaa tarvittu.
Toki tuo virran väheneminen saattaa johtua lyhyistä ajopätkistä ja pakkasesta - tuo syksyn ekoilla pakkasilla ollut totaalityhjentyminen pitkän reissun jälkeen on vaan jättänyt semmosen epävarman leiman.

Voi se laturi toki ehjäkin olla, mutta tuo valojen / jännitteen aaltoilu tuossa harmittaa. Miettinyt olen sitäkin, jotta voiko laturissa jokin diodi heittäytyä satunnaisesti oikariin - vai onko se semmonen "kerrasta poikki" tapaus aina?