No tottahan toki luin (tai ainakin yritin) mutta silti kaipasin tiivistelmää..
Enivei. Luitko vikakoodit molemmista diagnostiikkayksikön napeista? Siis eikö tuo tyhjäkäynti laske vaikka käännät konehuoneesta käsin kaasuläpän niin kiinni kuin se menee?
Mulla aiheutti rikkinäinen lambda rikkaan seoksen ja se kun yhdistettiin siihen ettei kaasuläppä aivan palautunut ja anturi naksahtanut niin moottori saattoi jäädä kiertämään vaikka kuinka helkutisti. Jalalla poljinta nostamalla kierrokset sitten sai laskemaan. Mitään humppausta en kyllä muista.
Rikas seos rikkoi tietysti tulppia ja se aiheutti luonnollisesti ennemmin tai myöhemmin todella huonoa käyntiä läpi alueen. Vika korjaantui vaijeria rassaamalla ja ajamalla lambdan piuha irrallaan siihen asti kunnes jaksoin uuden ostaa (meni yli puol vuotta)

Mulla esiintyy joskus harvoin tota kuvailemaasi nykäystä/empimistä (tosin hyvin pienen) kiihdyttäessä mutta enimmäkseen kylmällä koneella. Tääkin "vika" tai ominaisuus ilmenee lambdaa (uusi) käyttäessä.
Tosin mulla on myös joku mystinen sytkävika johon ei löydy oikeen syytä (mahdollisesti johtosarjavika) Saan aina välillä vikakoodia ainakin satunaisesti puuttuvaan kierroslukutietoon liittyen. Joskus nopeasti vapaalla polkaistessa pätkäsee ennen kuin ottaa kierroksia.
Haiseeko vahvasti rikkaalle? (polttoaine vuoto tietysti saattaa hämätä, vuotoja tietty vaikea huomata kun tuo bensan pirulainen haihtuu) entäs kulutus? Miltä tulpat näyttää/ootko koittanut uusia?