Älä laita isompia venttiileitä.
Hyöty nolla noilla kriteereillä ja todennäköisesti pienemmille kierroksille hävikkiä.
Tiivisteiden mukaan en oo ite ikinä kohdistellut ellen oo käyttänyt tiivistettä sapluunana että saa imukanavan lähdön kopioitua imusarjaan/laippaan.
Ikinä ei päin vastoin. Tästä ihan varmasti tulee vastaväitteitä, mut tää on vaan oma näkemys (perusteltu).
R seetejä ei imupuolelle. (Pakopuolella ok)
Tarvii kulmia.
Kuten myös venttiiliä ei tule "pyöristellä" (usein seurauksena tehohävikin lisäksi kasvanut nakutusherkkyys).
Joskus ajattelin (kosks 2-tahtimaailma), että hyvin virtaavan näköinen venttiili olis hyvä juttu.
Eipä ole, kun sai enemmän tietoa haalittua oikeasti kokeneilta jotka on tehneet paljon A-B-A testausta (varmistaakseen lopputuloksen toistettavuuden ja todenmukaisuuden).
Laitan myöhemmin tähän, jos löydän, linkkejä mut ainakin kuvia että mitä tarkoitan.
Sisäkurvit kuntoon kanavista ainakin.
Ihan älyttömän huonot alunperin.
Käytännössä 90° kulma.
Siinä on oikeastaan se merkittävin, eniten vinkua kaipaava alue.
Edit.
Imukanavan muotti koskemattomasta 530

Puoliks laitettu

Varmaan kertoo riittävästi miten hyvä tuo 530 imukanava on.

Pakokanavasta puhumattakaan.