Jos se vipu on huonosti asennettu sinne taka-akseliin, se pääsee heilumaan turhaan ja aiheuttaa muutoksia enemmän kuin tarvisi. Ja kalibrointi varmaan tässä ainakin tarvitaan. Vida on merkkiliikkeen testeri.
Nii voi olla, että en tutkinut sitä nii tarkkaa mut kokeilin ihan sormineen jne, niin ei ainakaan liikahtanut mihinkään.
Tänään taas päätin tutkia hieman asiaa ja katsoin vikakoodit ja nyt lukija antoi koodit;
REM-8F10, Position Sensor Xenon Lamp. Signal Too High.
REM-9F21, Cargo Compartment Lighting. Signal Too Low
https://www.dtcdecode.com/Volvo/REM-8F10https://www.dtcdecode.com/Volvo/REM-9F21Ruotsin foorumeilta luin, että saattaisi olla johdoissa tai anturissa vika.
Substitute value
The shortest headlamp range will be used.
Kun taas omassa tilanteessa valot useimmiten osoittavat ylös ja harvoin valot osottavat suoraan alas.
Tiedä sitten, että onko sitä koskaan kalibroitu tai onko anturi viallinen, mutta joulukuussa vanhaomistaja on ainakin katsastanut auton ilman huomautuksia.
Mitähän mahtaa olla kalibroinnilla Volvon liikkeessä hintaa?