Vika taitaakin olla ahtimen päässä.
Jos hukkiksen tanko liikkuu 90 astetta, kompurakotelosta menee ehjä letku hukkiksen kellolle.
Ja on uus hukkiksen kello mikä aukeaa tarpeeksi... Ei siellä sillon voi olla vikaa.
Mutta kun on

Laskeppa ahtoja vaikka 0.8bar ja ota veto sinne rajottimelle asti. Jos nousee vieläkin reilusti yli barin on jotain vikaa.
Vanhalla kellolla kokeilin 0.7bar ja sama vika.
Yks miten voit koittaa otat hukkiksen tangon kokonaan irti, sillon ahtaa n. 0.2bar 5500rpm. Jos vielä karkaa niin sitten on jotain pahasti pielessä ahtimen hukkiksen kohdalla.
Irotin hukkiksen tangon ja kävin testaamassa. 2,3 vaihteilla 2500rpm jälkeen 0,3bar ja 3500rpm kohdalla jo 1bar ahtoja... 4 vaihteella 4500rpm kohalla oli niin kun ennenki, +1,2bar

ja eipä kiinnostanut enään kokeilla enempää...
Luultavasti tässä nyt menee vaan pieni hukkiksen reikä "tukkoon" ja ahdot vähän piikkaa? Mullaki oli n. 1bar mutta nous ylempänä 1.1bar ja piikkas joku 1.2bar. Tosin toi pilleri ihan hirveen kauaa kestä semmosta +1.0bar. Mulla ujeltaa ku palosireeni jo.
Sitte siihen ahtimeen. Se läppä mihin hukkiksen tanko tulee kiinni, niin kuuluisko siinä olla mitään jousta? Että pysyisi jommassa kummassa "päässä". Tuossa ei ainakaan ole mitään, liikkuu ihan vapaasti siellä.
Siitä tulikin mieleen, jos se oli koeajon aikana kokoajan "suljettuna", tosin ei tuo kyllä ahtanut käytännössä mitään ennen 3trpm..