Kiitos isosti Hessulle ja Jannelle vinkeistä.
Eli yksinkertaisuudessaan näin.
1. Kun tankki pitää tyhjentää syystä tai toisesta. Irrota tulolinjan putken liitin koneen etupuolelta. Se jossa on keltainen lukkosalpa liittimessä. Purista ja paina niitä kahta ohutta sankaa jotta lukkopanta vapautuu. Irrota KP-pumpulle menevä läpinäkyvä putki. Aseta esim. paineilmakäyttöisen imupumpun imuletku tuloputken naarasliittimeen ja pumppaa polttoainesäiliö tyhjäksi.
2. Vaihda polttoainesuodatin. Omassa V70 2008 2.0D versiossa suodatin on oikealla puolella autoa tankin takana. Muovinen suodatin säiliö kuten konehuoneessa öljyn suodattimen säiliö. Hylsy taisi olla jotain 27mm. Avaa säiliön pohja ja kaada polttoaine jäteneste kanisteriin. noin 1 dl nestettä. Vedä paperinen suodatin patruuna alaspäin ja vaihde uusi patruuna. Vaihda säiliön kanteen uusi tiiviste ja asenna uusi patruuna. Kierrä kunnes kansi on kiinni
3. Täytä tankki uudella dieselillä
4. Ime konehuoneesta tulolinjasta (jossa se keltainen liitin) ilmat pois kunnes nestettä tulee reilusti. Samalla suodatin täyttyy. Suodatinta ei tarvitse täyttää erikseen. Liitä keltainen liitin tulolinjaan kiinni
5. Irrota punainen liitin, joka on paluulinjan putkessa. Liitä imupumppu korkeapainepumpulta tulevaan urosliittimen päähän ja ilmaa korkeapainepumpun läpi tuleva linja kunnes tuloputkessa ei näy ilmakuplia. Sulje paluulinjan liittimet yhteen
6. Käynnistä moottori
Toivottavasti tämä ohje helpottaa näiden ford-PSA koneilla olevien Volvon omistajien elämää ja vähentää armotonta vitutusta