Muistaakseni omassakin kierrokset kävi aika korkealla heti käynnistyksen jälkeen. Jos muistan oikein, niin teki tuota varsinkin kylmänä. M4.4 ei pysty vaikuttamaan moottorin ilmansaantiin kuin tyhjäkäyntimoottorin avulla, eli vika voisi olla sillä suunnalla. En tiedä miten moottorinohjaus käyttäytyy käynnistyksen yhdeydessä, jos MAF ei toimi kunnolla. Ainakin moottorinohjauksella on mahdollisuus käyttää sen antamia arvoja, koska anturin toiminta ei perustu kuumalankaan.
Kannattaa myös voidella kaasuvaijerin rullan (tai mikä nyt onkaan nimeltään se, johon kaasuvaijeri tulee kiinni konehuoneessa) palautusjousi. Se ei omassa joskus palauttanut hyvin ja varsinkaan automaattivaihteisessa kaasun hirttäminen ei kuulemma tunnu mukavalta

. Jos vika olisikin cruisen puolella, sen taitaa saada irti samasta rullasta testiä varten?