Alkuiltaa, hyvät volvoihmiset ! - Joku vuosi sitten minulla oli Volvo 960 automatic sedan, vuosimalli 1996 ja kuulin jostain, etttä siinä voi käyttää tuota Re85-polttoainetta ilman minkäänlaista muunnossarjaa/muutostyötä. Ja eikun kokeilemaan..laitoin ensin puoli tankillista tavan bensaa ja puolet etanolipohjaista...hyvin toimi...ja lopulta kokonaan Re85:sta ja hyvin toimi, myös talvella (tosin pakkasilla auto oli aina "roikan päässä" pari tuntia ennen starttia. - Luin jostain, että kulutus nousee n. 30 % ja että edullisemman polttoaineen hinta kostautuu kovemmassa kulutuksessa...
-Testasin tankkaamalla Volvoni Jyväskylän Shellillä ja ajelin Rovaniemelle, jossa taas tankki täyteen etanolia ja Ivaloon. Paluumatkalla taas Rovaniemellä tankki täyteen ja Jyväskylään. Kulutus matkalla Jyväskylä-Ivalo-Jyväskylä yksin tasaisesti satasta ajellen (missä vain se oli mahdollista) oli 8,9 litraa/100 km. - Ei se kulutus ainakaan lisääntynyt 30 %:lla !!! Vanha kolmilitrainen nelilovinen automaatti ! - Menin onneton myymään sen auton pois ja nykyinen omistaja ajelee edelleen sillä tyytyväisenä ja etanolilla. Ainoa homma oli, että alussa kahden ja neljän tankillisen jälkeen vaihdoin bensansuodattimen, koska se oli kuin kahvia täynnä - ilmeisesti etanoli irrotti linjastosta epäpuhtaudet aluksi.
- Nyt kysynkin Teiltä, arvoisat Volvo-asiantuntijat: Voinko alkaa käyttämään Volvo S80 2,9l automaatissa(vuosimalli 1999) Re85 samoin kuin tuossa 960:ssä, ilman lisäsysteemeitä? - Eikö noissa ole sama moottori, S80:ssä vain poikittain

Lienevätkö polttoainejärjestelmät samantyyppiset noissa Volvoissa ? - Tuo S80 kolmosen koneella ja GM:n nelilovisella automaatillahan lie suunniteltu erityisesti Ameriikan markkinoille ja siellähän palaa etanooli... ? - Etukäteen asialliseista vastauksista kiitellen...
Volvoukko Keski-Suomesta