Elekma  Autoracing

V70 2.5T sahaaminen

  • 4 Vastauksia
  • 916 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lerpsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
V70 2.5T sahaaminen
« : 25.05.2020, 22:34:28 »
Tervehdys!

Ensimmäinen volvo saapui viikko sitten talliin, joten on aika purkaa hieman kysymystulvaa.

Kyseessä siis 210tkm ajettu 2007 vuoden classic V70 4x4 2.5T.

Mistä mahtaa johtua sellainen oire, että lyhyehkön ajon jälkeen joutuu hetken sahaamaan käyntiin?

Ei puhuta kovinkaan dramaattisesta ajasta, mutta selkeästi 2-3 sekunttia pidempään. Hyvä esimerkki tilanne tänään kaupassa; kotoa kauppaan 10km ja auto seis. Starttaus pihalla ok ja siirto tankille puoli kilometriä. Sieltä lähtö onkin selkeästi työläämpi.
 
Tulpat on vaihdettu 180tkm kohdalla.

Ja toinen kysymys. Pitkät ei jää päälle. Valot toimii muuten ok, mutta viikseä vetämällä pitkät ei jää. Bixenonit ja halogen lisäpitkät.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2020, 22:44:51 kirjoittanut Lerpsu »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1380
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V70 2.5T sahaaminen
« Vastaus #1 : 25.05.2020, 23:29:57 »
Näyttääkö moottorin lämpötilan oikein?

S40 tuolleen teki kun lämpötila-anturi luuli konetta kylmäksi vaikka oikeasti jo puoli- tai täyslämmin, antaa silloin liikaa bensaa. S40 näki eron ( alaviivalla)  jo mittariston neulastakin.
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5523
  • Volvo V70
Vs: V70 2.5T sahaaminen
« Vastaus #2 : 26.05.2020, 07:44:14 »
Puolilämmin kone ja saattaa olla tosiaankin työläämpi saada käyntiin.
Moottorin termostaatti tai lämpötila-anturi siinä termarin kopassa voi olla kypsynyt ??

Pitkät jää päälle kun kääntää sen valokytkimen auto-asennosta siihen pysty-asentoon..
Vilkku-viiksen viallisuus ei ole pois suljettu, jos ei tuolla yllä olevalla tavalla jää päälle.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2020, 07:46:15 kirjoittanut anssi68 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: V70 2.5T sahaaminen
« Vastaus #3 : 26.05.2020, 19:23:37 »
Häviikö jähdytinnestettä tai öljyä? Savuttaako auto?
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Lerpsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T sahaaminen
« Vastaus #4 : 26.05.2020, 22:55:25 »
Häviikö jähdytinnestettä tai öljyä? Savuttaako auto?

Auto ei savuta eikä tässä 1500km aikana ole hävinnyt mitään nesteitä.

Lämmöt on ihan yhtä viivaa vaille keskivälissä. En tosian tiedä mikä on näissä se normaali?

Sen huomannut, että selkeästi korkeampi imu on käynnistäessä verrattuna aiempaan bemariin. Auto nostaa kierrokset aikalailla 1500 vaikka aika nopeasti ne myös laskee. Tyhjäkäynti on tosi nätti ja tasainen.

 

Elekma  Autoracing