Taas volvon kanssa tuhtaamista... Vaihdoin imusarjan tiivisteen, eli imusarjan ja kannen väliin tulevan kartongin, koska moottori ei käynyt alle 1500rpm ja tehoa ei ollut niin ajattelin sen käyvän laihalla ja bensapumpun, koska
moottori sammui kesken ajon ja bensaa oli öljyn seassa. Sain sen käyntiin muttei käynyt ryypyn kanssa alle 2200rpm, ilman ryyppyä kierrokset kasvoivat noin 2400, ja kaasun päästäessä kestää kauan että kierrokset laskee takaisin siihen 2400. Vika saattoi olla kaasuvaijerissa, ei päästänyt ihan tyhjäkäynnille. Annoin sen käydä noin 3min ja sammutin kun en viitsinyt lähteä ajelemaan kun oli kiertokset niin korkeat. Sen jälkeen lyhensin kaasuvaijeria niin että päästää tyhjäkäynnille ja annoin seisoa noin 30min. Nyt ei enää käynnisty, pyörittää muttei edes lupaa. Bensa haisee kyllä reilusti ja oli taas päässyt UUSIEN öljyjen sekaan sitä hajun perusteella (v ituttaa vähän..) Mahtaako kaasutin tulvia monen käynnistysyrityksen seurauksena?
Kone on B230A, auto 240 GL -1984, ajettu 480000, kaasutin solex cisac.
Swappi ruiskuun houkuttelisi...
