Renkaiden tasapainot oli ok, pieni tärinä jossain vauhdeissa/tieosuuksilla johtunee hammastangon puslista. Ei ainakaan muuta äkkiseltään keksitty, hammastanko on puslakiinnityksellä ja renkaita kun heilutteli/väänteli niin hammastanko heilu hieman mukana. Täytynee katsoa minkälainen homma noi olisi vaihtaa, että onnistuuko paikallaan vai joutuuko purkamaan koko hammastangon irti

Kahnaava ääni diagnosoitiin oikeaan takapyörään(laakeriin) eli samaan kulmaan missä jarru laahasi. Tosta on neuvottelut menossa jos saataisiin se myyjäliikkeessä korjattua, meinaan kun takajarrut rempattiin niin sanoin että kuuluu tuollaista ääntä ja jos tsekkaisi lakrut samalla..
Hifistely/vaimennushommat jatkui tuossa alkuviikosta kun kaiutinadapterit saapui.

Tuossa kuvassa ovipahvi ja vakio ovikaituin purettuna ja tuon aukon peittävä ohut pehmuste leikattuna pois. Aika paljasta on, kuten kuvasta näkyy eli ulkopeltiä vasten vain pari pientä bitumilänttiä ja sitten toi aukon sulkeva 2-3mm paksu pehmeä matto.

Koteloon puhdistelua brakekleanerillä ja sen jälkeen stp gold mattoa perään. Ulkopeltiä vasten saikin odotettua paremman peiton, kun tuon ison aukon ja kaiutinreiän kautta pääs aikalailla koko alueelle käsiksi. Tietysti hieman haavojahan tossa sai käsiin aikaiseksi kun ähräsi alumiinipintaista mattoa noiden aukkojen kautta pitkin koteloa. Melko isoilla paloilla sai tehtyä, ja saikin tosiaan hyvän peiton, varmaan jotain 80-90% ellei vähän ylikin.

Sitten kaiutinadapteri kiinni, ja tuohon päälipeltiin mattoa perään. Hiukan meni tilkkutäkiksi yläosan osalta, kun on tuota ikkunamoottoria, kierrettä, kiinnikkeiden reikää yms. Mutta ei liene niin justiinsa, kun sai kumminkin aukot peitettyä ja ulkopeltiä vasten niin hyvän peiton. Sitten kaiutinta, kaapelia ja jakosuodinta kiinni.

Ja tuossa sitten taas kasassa. Kuten näkyy, diskantti tuli nyt tuohon peilinkolmioon pinta-asennuskotelolla, jolla se istui siihen todella hyvin, melkeen kun ois tarkoitettu just tohon. Suuntauskin diskantille ihan ok. Vakiodiskantit on tässä korissa, a-pilarissa kiinni. Oli tarkoitus että saisi nämä uudet diskantit myös sinne, mutta auton johtosarjat teki sen hyvin vaikeaksi toteuttaa. Faceliftissä on ilmeisesti toteutettu niin, että soittimelta tulee narut oven midille, ja sen liittimestä on haaroitettu narut a-pilarin diskantille. Siinä ratkaisussa olisi voinut vaan heittää jakosuotimen sen kaiutin liittimen tilalle.Mutta tämän ikäisessä on tehty niin että soittimelta lähtee narut, ja ne on haaroitettu jossain johtosarjassa kojelaudan sisällä niin että toinen haara a-pilariin ja toinen oveen. Eli jos olisi halunnut uuden diskantin vakio paikalle, olisi joutunut johtosarjat purkamaan esille ja rikkomaan niiden kuoret/sukat suht pitkältä matkalta jne ja asentamaan jakosuodin jonnekkin kojelaudan sisälle. Tai vaihtoehtoisesti vetämään ovesta uudet narut a-pilariin, mutta sitten olisi joutunut purkamaan aika paljon ja tuhoamaan ovien läpivientiliittimet enemmän tai vähemmän että saa läpi uutta johtoa. Joten nyt tein vain niin että orkkisdiskantilta liitin irti ja jakosuotimelta vain uusi naru tohon peilinkolmioon, mikä oli hyvin helppo ja nopea toteuttaa. Toiminee näinkin, ja on suht helposti muutettavissa orkkis kaiutin systeemiin takas jos haluaa.
Ja sitten sama homma toiseen etuoveen. Aika työläs homma oli loppupeleissä, ja menikin varmaan 8-aikaa tohon hommaan. Toki osa ajasta oli ihmettelyä, suunnittelua ja tarvikkeiden etsimistä

Mutta näillä jatketaan. Takaovia ei pääse vielä tekemään, ainakaan apparin takaovea koska siitä olisi tarkoitus tosiaan pari klommoa oikaista ja sitä ennen ei voi/kannata ovea vaimentaa ja touhuta.
Kirjoitellaan taas kun jotain tapahtuu