Elekma  Autoracing

V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella

  • 12 Vastauksia
  • 2085 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mika_M91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Tulipa ostettua V70 kun olen sellaista aina halunnut. Saa nähdä tuliko autoiluhistoriani suurin moka. Hyvä auto ajaa, mutta...

Ongelma 1: Kotiin ajellessa rauhallista maantievauhtia syttyi öljynpainevalo. Tai alkuun se vaan vilahteli ja sitten jäi pidemmäksi aikaa palamaan. Sammutin auton, katsoin öljyt, annoin auton seistä hetken ja ei palanut enää kun jatkoin matkaa. Toistui muutaman kymmenen kilometrin päässä.

Ajattelin että vanhat öljyt kummittelee, mutta tänään öljynvaihdon jälkeenkin teki saman kun kokeilin reippaampaa 40-120 vetoa. Tai siis vedon aikana ei syttynyt, mutta kun rauhoitin vauhdin sataan niin ensin vilkahteli ja syttyi palamaan jatkuvasti. Voiko olla vaan anturivika vai onko se suoraan joku isompi vika?

Ongelma 2: Lähtee aina vasta toisella yrityksellä käyntiin. Edellinen omistaja meinasi että johtuu lambdan vikakoodista joka välillä sytyttää moottorin vikavalon. No ei se kyllä ekalla yrityksellä lähde edes vaikka vikavalo ei palaisi. Ajonestoko tuon tekee?

Poissa jose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella
« Vastaus #1 : 05.06.2020, 11:56:58 »
Ilmeisesti öljysihti tukossa.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella
« Vastaus #2 : 05.06.2020, 12:28:57 »
Kysyisin myyjältä aika tiukasti että onko tuota öljynpainevaloa näkynyt. En usko että on niin huonoa tuuria että heti oston jälkeen se syttyy.

Onko mitään tietoa sen historiasta että miten usein öljyjä on vaihdettu?

Poissa Möykky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella
« Vastaus #3 : 05.06.2020, 16:03:37 »
Tai kello risa, ei ole kallis kokeilu.

Poissa Möykky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella
« Vastaus #4 : 05.06.2020, 16:08:17 »
Ilmeisesti öljysihti tukossa.
Tai sitten tuo, järjettömän pitkät öljynvaihtovälit aiheuttavat pirusti ongelmia, huohotin tukkeutuu yms. Longlife öölit on persiistä, vähintään kympin välein vaihto käyttäen kunnon öljyä, säästyy monilta murheilta.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2020, 16:51:23 kirjoittanut Möykky »

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3367
Vs: V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella
« Vastaus #5 : 05.06.2020, 17:44:33 »
Öljysihti siellä on erittäin varmasti noilla oireilla tukossa. Kannattaa välttää kaikkea ajamista nyt, ottaa aika herkästi muuten kk-laakerit itseensä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8038
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella
« Vastaus #6 : 05.06.2020, 22:41:20 »
Nosturilla tehtynä imusihdin putsaus ei ole kovinkaan vaativa homma. Mutta kannattaa varautua siihen, että sihti voi olla imeytynyt aivan putkea vasten. Silloin kannattaa harkita koko imuputken vaihtoa, jollei halua koettaa kaivella takaisin suoraan sekä pestä sitä huolellisesti. Imuputkenpään ympäri kiertää sauma ja sihti on samassa linjassa sauman kanssa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella
« Vastaus #7 : 06.06.2020, 09:43:00 »
Kannattaa myös tarkistaa öljynsuodatin. Joskus on tullut rikkinäisiä markettien halvimpia suodattimia vastaan missä on jo valmiiksi sisuskalut ollut irti, eikä tuommonen välttämättä virtaa tarpeeksi ja sytyttää siksi öljynpainevalon.

Poissa Mika_M91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella
« Vastaus #8 : 06.06.2020, 11:50:56 »
Kiitoksia vinkeistä. Edellinen öljynvaihtoväli oli ainakin venähtänyt. Muuten vaikutti että on aika hyvin vaihdeltu. Täytyy soittaa liikkeeseenkin. Kertoi kyllä muistakin ominaisuuksista eli tuosta lambdaviasta ja että lähtee toisella yrityksellä käyntiin.

Öljynpaineanturi ei olis kuin sen 7e että helppohan se olis se kokeilla ensin. Suodattimen vaihdoin öljyjen kanssa ja Mann suodatin sinne meni paikoilleen.

 Melkein joutuu teettämään tuon sihdin/imuputken vaihdon kun ei oo nosturia. Mistäs osat? KL-varaosa?

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella
« Vastaus #9 : 06.06.2020, 13:48:33 »
yks vikapaikka on öljypumpussa oleva venttilijousi systeemi  ,väsyy se jousi ajan olossa. ??? Nuo longlaiffi öljyt  ei ole minusta hyvät jos niillä ajetaan suomen oloissa se 30tkm.
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa Mika_M91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella
« Vastaus #10 : 07.06.2020, 12:14:06 »
Taitaa olla kaupanpurku edessä. Katselin öljynvaihtoa seuraavana päivänä että öljyä yli maksimin. Meinasin että lisäsin liikaa joten laskin pois. Taas ajelin vähän että tulisi varmuus ettei se kerran syttynyt painevalo vaihdon jälkeen ollut vaan kummittelua. Ajon jälkeen taas liikaa "öljyä".

Paisuntasäiliö ei kyllä oo vajonnut samaa tahtia, joten olisko joku pytty niin huono et menee palamatta bensaa läpi öljyn sekaan?

Edit. Laskin taas ylimääräisiä pois ja ajelin 40km. Pari desiä arviolta nousi tikussa. Saa laskeakkin reilusti pois ja laittaa uutta tilalle että uskaltaa ajaa edes takas liikkeeseen.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2020, 17:09:33 kirjoittanut Mika_M91 »

Poissa Mika_M91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella
« Vastaus #11 : 01.07.2020, 12:32:51 »
Eipä muuten kauppias suostunut hyvittää mitään eikä purkamaan kauppaa.

Niin oliko kellään ideaa miksi tuo lähtee vasta toisella käyntiin? Ekalla pyörittää nätisti, mutta ei lähde. Toisella räjähtää heti tulille.

Ajattelin että teen moottorille sisäpesun ja pistän suuttimien puhdistusaineen. Vois periaatteessa liottaa männänrenkaita sen verran ja jos joku suutin kusee niin vois vähentyä ainakin.

Miettinyt kans että vois vapariswapin tehdä kun niitä koneita pyörii aina paljon.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4t öljynpainevalo ja käyntiin vasta toisella
« Vastaus #12 : 01.07.2020, 14:13:37 »
Jos bensaa menis noin paljon öljyn sekaan niin öljyjen pitää haista jo todella vahvasti bensalle. Samoin jos vedet ja öljyt sekoittuvat niin se jättää kyllä jälkensä, eli joko nesteessä näkyy selkeä öljykalvo tai öljyissä harmaa lima.
Voisko ton öljymäärän lisääntymisen aiheuttaa huohottimen tukkeutuminen, en ole ekspertti näiden kanssa mutta sen ainakin voisi tarkistaa ja samalla kokeilla kuinka paljon puhaltaa öljykorkista tai tikusta kun moottori käy.

Käynnistymistä kokeilisin siten että pidän virrat hetken päällä ennen starttausta, ja ehkä vielä toisenkin kerran. Jos näin lähtee heti ja pysyy käynnissä niin todennäköisesti bensanpaineet vuotaa jonnekkin, joko suuttimesta tai takas tankkiin. Vaikka nykyautoissa sähköpumppu tekee nopeasti paineet takaisin se ei välttämättä riitä jos välittömästi käynnistää.
EDIT: tajusin väärin, luulin että hörähtää ekalla mutta olikin niin ettei lähde ollenkaan
« Viimeksi muokattu: 01.07.2020, 14:21:12 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

 

Proturbo  Autodiagnoosi