Vähän updatea viimeaikaisista.
Samalla kun vaihdoin taakse vilkkujen polttimot, löysi nämäkin tiensä paikalleen:

Volvo -venttilinhatut.
Vähän on sottaset vanteet...
12 tuntia +15 astetta tallissa. Lukema akulta.
Edellisessä postauksessa laitoinkin jo tietoja ajovalojen säädöstä ja tässä enne & jälkeen -kuvat.

Sivusta ennen säätöä.

Keskeltä ennen säätöä.

Sivusta säädön jälkeen.

Keskeltä säädön jälkeen.
Tuli myös koitettua tuon takaluukun kahvan irroittamista, mutta on yhtä ja samaa tuon kromilistan kanssa. Sen kuitenkin sain selville, että se mikrokytkin on ihan "irrallinen" osa tuossa kahvassa, eli varmasti voi sen uusia ilman että tarvii koko kahvapakettia. Osa vaan irti ja elektroniikkaliikkeestä kyselemään sopivan kokoista mikrokytkintä. Täytyy ottaa tarkemmat mitat, ym. sitten kun kerkeää tuon kahvan irroittaa.

Kahva kiinni 4 ruuvilla.
Siinä etsiessä miksei luukku aukea ja valot toimi kontissa, tuli avattua ja putsattua myös kontin lukitusmekanismi. Se suojakuori on jotenkin hassusti tuossa, nimittäin on juuri sillein että sinne kun vettä ja muuta kuraa pääsee niin varmasti välistä imee sisälle sontaa.

Takaluukun lukitusmoottori.
Löytyihän se todellinenkin vika sitten vihdoin, eli takaluukun johtosarja oli aika huonossa hapessa.

Kuoren alta paljastui tälläinen "suojakangas" vielä.

Paremmin avattuna.

Johtoja poikki.

Tältä se sisältä näytti.
Huonoa noissa johdoissa on se, että ne on tosi jäykkää tavaraa. Kaiken hyvän lisäksi kaikki ovat yhtä lukuunottamatta aivan samanlaisia. Irroittaminen sieltä hattuhyllyn välistä olevasta liittimestä oli aikatuskaista, mutta kyllä sinne käsi hyvin mahtuu. Siellä on vaan joku kolaritunnistin tiellä ja sai varoa ettei sitä hirveän kovakouraisesti käsittele.
Joudun hommaamaan uuden johtosarjan jossain vaiheessa, pitää sitten mittailla että mikä johto kuuluu mihinkin ja laittaa tiedot. Saa askarrella vaikka taipusammasta uuden ja paremman tilalle jos/kun on tarvetta.

Laittelen kohta seuraavaan kirjoitukseen niitä lupaamiani kuvia/tietoja takapenkistä ja kontista.