Usein nämä nelivedot ovat muuten värikkäitä ja hyvännäköisiä. Tavallisemmat Volvot kun tuppaavat olemaan vain harmaita.

Tämähän on se suurin syy miksi näitä nelikkoja porukat haalii

Oma V70 D5-AWD -versio on vuodelta -06, ajettu yli puoli miljoonaa... huoltokirjasta näkyy Haldexin pumpun vaihto ja, onneksi, paljon öljynvaihtoja sekä koneeseen, vaihteistoon ja muuhun voimansiirtoon... Alussa esim. laatikkoon n. satasen välein ja lopuksi 60tkm välein...
Reilun vuoden ollu käytössäni tuo erikoisväri (metallihohto-lila) -nelikko, edellisen omistajan teinituunauksien kanssa, ja itse vaihtanut kuskin puoleisen (vasen) etupyörän laakerin... oli originelli (huono laatu, mittarissa oli tuolloin 497tkm).
Ja on se mukava ajella. Ei siis mitään suurempaa lisäkulua ole aiheuttanut vs. "vajaavetoiset" (vielä - koputtelee honkametsän puita).
Mikäli haluaa "Järkyttävää" pitoa talvella niin kannattaa kokeilla aitoa ralliautoa piikkipyörillä. Olen kasarina testannut mm. "äffäläistä" piikeillä Jyskälän talvimaisemissa ja vaikka oli vajaavetoinen niin pito _oli_ "järkyttävä"... Näillä tavan kulkimilla, ns. nelikoilla, on pito tosin myös hyvä verrattuna etu- tai takavetoisiin.
Kulutus on ATK:n mukaan hieno (5,5 OMG!) mutta todellisesti sekalaisessa ajossa tankkauksesta mitattuna n. 8 litraa satkulla... kesällä kulutusta nostaa ilmastointi ja talvella Ardic - ja nelikko tietty aiheuttaa myös jotain ... tämmöinen kulutus siis 47km/h keskituntinopeudella eli ei mitään matka eikä pihipihi -ajoa...
[edit1]
ekat, löydetyt typot pois...
[/edit1]