KL-varaosat  Race.fi

Dieselin pakokaasumittaus hirvittää

  • 18 Vastauksia
  • 4733 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1729
  • www.vrcf.fi
Vs: Dieselin pakokaasumittaus hirvittää
« Vastaus #15 : 16.07.2020, 07:29:04 »
Ei tarvita motarin ramppia saati sitä motariakaan. Käytät pienempää vaihdetta pakkopuolella ja ajat sillä vaikka muutaman minuutin. Välillä voi laittaa niin pienen vaihteen että kierrokset pyörii lähempänä 4000. Onnistuu vaikka taajamassa.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Dieselin pakokaasumittaus hirvittää
« Vastaus #16 : 16.07.2020, 08:24:26 »
Ei tarvita motarin ramppia saati sitä motariakaan. Käytät pienempää vaihdetta pakkopuolella ja ajat sillä vaikka muutaman minuutin. Välillä voi laittaa niin pienen vaihteen että kierrokset pyörii lähempänä 4000. Onnistuu vaikka taajamassa.

Juuri näin, pienillä kierroksilla ajelu vajaalla kuormalla riittää nostamaan pakolämpöjä useamman sadan asteen, ja karsta palaa siinä kuumuudessa.

"Pitänee alkaa sillontällön polkeamaan rohkeemmin tosiaan vaikka motarille mentäessä.. Tässä mun vehkeessä on tehoa sillai tarpeettoman paljon että ei hirvaa täyskiihdytyksiä tehdä. Tämä on optimoitu siten että pitäs heppoja olla ~215. Tossa juuri tänään pikkisen kiihdyttelin niin ei kierrokset juuri yli kolmentonnin menneet silloinkaan kun automaatti vaihtoi isompaa pykälää samantien jossain 3200rpm hujakoilla. Tässä ei kierrokset ole moottoritienopeuksilla 120kmh kuin 2050-2100rpm."

Tuota motarille liittymistä kaasu pohjassa kannattaa suosia, hissutellen ajaen olet ongelmissa hiukkassuodattimien ja turbon nokeentumisten sun muiden halpojen vaivojen kera. Ei ne vehkeet siitä rikki mene että niille annetaan happea, päinvastoin tuo hissutellen ajo on myrkkyä
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 802
  • www.vrcf.fi
Vs: Dieselin pakokaasumittaus hirvittää
« Vastaus #17 : 16.07.2020, 08:36:04 »
Pitänee alkaa sillontällön polkeamaan rohkeemmin tosiaan vaikka motarille mentäessä.. Tässä mun vehkeessä on tehoa sillai tarpeettoman paljon että ei hirvaa täyskiihdytyksiä tehdä. Tämä on optimoitu siten että pitäs heppoja olla ~215. Tossa juuri tänään pikkisen kiihdyttelin niin ei kierrokset juuri yli kolmentonnin menneet silloinkaan kun automaatti vaihtoi isompaa pykälää samantien jossain 3200rpm hujakoilla. Tässä ei kierrokset ole moottoritienopeuksilla 120kmh kuin 2050-2100rpm.

Tehoa ei ole koskaan liikaa :D Aika jännä optimointi, jos 215hv? Kun jos kulkine on V70 D5 2010 teillä (allekirjoituksen mukaan), niin eikös siinä ole jo vakiona se 205? Ei nämä laatikot näillä tehoilla vielä lennä, ainakaan jos on automaatti, mikä tehokkaasti ne tehot jonnekin matkalla hukkaa :D
V90 T8 2020 Inscription

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • www.vrcf.fi
Vs: Dieselin pakokaasumittaus hirvittää
« Vastaus #18 : 16.07.2020, 11:26:17 »
Tehoa ei ole koskaan liikaa :D Aika jännä optimointi, jos 215hv? Kun jos kulkine on V70 D5 2010 teillä (allekirjoituksen mukaan), niin eikös siinä ole jo vakiona se 205? Ei nämä laatikot näillä tehoilla vielä lennä, ainakaan jos on automaatti, mikä tehokkaasti ne tehot jonnekin matkalla hukkaa :D
Eikos tässä vakiona ole 185 heppaa? No en niin tarkaan muista paljonko siihen on saatu optimoinnilla saattaa olla 230. Edellinen omistaja sen optimoinnin on teettänyt jokunen vuosi sitten. Tämä on mulla ollut puolitoista vuotta ja 23000km omaa ajoa. Kokonaiskilsat on 270000 hujakoilla.
Kyllä tässä menohaluja piisaa tarvittaessa kuitenkin. Ensimmäisillä kerroilla kun tarvitsin tehoja ohitukseen niin ihan säikäytti minut tuo kiihtyvyys eikä entinenkään Volle ollut ihan mitätön. Se oli 2,3 bensavehje 940 ilman turboa tosin mutta ei silläkään jalkoihin tarvinnut jäädä.
_________________________________________________ ____
Lisäys: Nettimyyntien varaosahauissa mun auton moottorille ilmoitetaan tällaiset tiedot:
Moottorikoodi: D 5244 T14
Rekisterinumero:
Rekisteröity: 16.07.09
Tyyppi: 2.4 D
Polttoaine: Dieselöljy
Sylinterit: 5 (2400cm3)
Teho: 129kW / 175hv
« Viimeksi muokattu: 16.07.2020, 18:36:53 kirjoittanut kestosippi »
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

 

RallyBaron  Samppasport