Jos poikkeusluvan saat menemään läpi, niin olisi kiinnostava tietää mitä pitää perusteluksi laittaa.

Katsastusta lukuunottamattahan swappi ei ole kauhean paha tehdä kaikenkaikkiaan. Konehuoneeseen menee ainakin Chevyn pikkulohko ihan näppärästi block hugger tyylisten mahdollisimman lyhyitten pakosarjojen kanssa.
Suurin murhe koneen sovittamisessa voi olla, että pakosarjat saa väistämään rattiakselin ja vielä taittumaan auton alle nätisti. Virranjakajan kohdalta voi joutua hiukan moukaroimaan tulipeltiä, riippuen tietysti kuinka taakse koneen yrittää saada.
Koneen kiinnikkeet saa näppärästi tehtyä vakiomoottorin kiinnityspisteiden ja runkopalkkien välille hieman edemmäs, jostain voisi löytyä kuva kun oikein kaivaisi. Kuten mainittu, näitä saa varmaan jostain valmiinakin.
Tuollaisen opuksen olen joskus selannut läpi aiheeseen liittyen:
https://jagsthatrun.com/products/copy-of-jaguar-v-8-conversion-manual Siinä taisi olla aika lailla vaihe vaiheelta ohjeet kuinka homma tehdä jonkun vastaavan moottorin kanssa.
Laatikoksi kannattaa ottaa joku muu kuin Volvon oma laatikko, tuollaisen koneen perään kun on tarjolla useampi suoraan sopiva vaihtoehto. Omassa käytössä tosin Volvonkin laatikko on kestänyt tehoiltaan/väännöltään liki vastaavan V8 perässä, mutta ei sitä laatikkoa ole uskaltanut tosin piiskatakkaan kauheasti.
Tilan puolesta laatikon kanssa tuollaisessa swapissa esimerkiksi th700 sovitus vaatii reilummin moukarointia laatikon tunneliin ja th200 kanssa hieman vähemmän, jos tuosta saisi jotain ideaa kuinka joku muu loota voisi sinne mahtua.