Itselläni on XC70:ssä täysin uusi loota, niin sitä tulee nyt varjeltua kaikin keinoin.
- Öljynvaihto laatikkoon kerran vuodessa. Käytännössä siis 30-40tkm välein nykyisellä ajovauhdilla.
- Annan laatikon lämmetä aina hiukan, ennenkun lähden liikkeelle. Ehdoton alaraja on laatikon öljyille 20 astetta, että lähden liikkeelle. Ajan myös korostetun rauhallisesti, ennen kuin laatikko on lämmennyt normaaliin lämpötilaan.
- En anna laatikon lämmetä turhan paljoa. 100 astetta on ehdoton yläraja, jos öljyn lämpötila uhkaa kohota tuosta hellesäillä kaupunkiajossa, niin mieluusti pysähdyn muutamiksi minuuteiksi jäähdyttelemään. Lämpöhän on tunnetusti laatikon pahin vihollinen.
- Jos ajan hiukan sahaavaa nopeutta, jossa laatikko joutuisi jatkuvasti vaihtelemaan vaihdetta tai avaamaan/lukitsemaan turbiinilukkoa, niin laitan manuaalipuolelta pykälän pienempää vaihdetta silmään, jolloinka laatikko pysyy kiltisti lukossa. Luulisi, että pitkällä aikavälillä päästää laatikkoa helpommalla.
- En vedä kärryä autolla ja yleisestikkin ajotyyli on melko rauhallinen.
Tässä nyt muutamia keinoja. Taisin saada itselleni taas autismin leiman.
