Kyselläämpä täältä neuvoja.
Eli v70tdi (-99) käväs korjaamolla laatikkoöljyjen huuhteluvaihdossa. Öljyt kuulemma näytti normaalilta. Mutta vaihdon jälkeen laatikon toiminta meni huonommaksi.
2. Vaihdetta ei löydy ollenkaan, turbiini ei lukitu ja "moottorijarrulla"/rullatessa kierrokset humpaa ~100-200rpm ja samalla kuuluu jurnutus. Automaattien sielunelämä on hakusessa. Mutta mistä lähtisin purkamaan ongelmaa? Oma epäilys osuis että joku solenoidi ois hajonnu taikka joku tiiviste laatikon sisällä vuotaa
Ainut vikakoodi on 313 shift lever switch, mutta se on kuulemma vaivannut jo vuosikaudet ilman ongelmia. Livedata päällä ilman käyntiä ainakin delphi näyttää vaihteiden asennot oikein.
Harkinnassa joko nykyisen laatikon korjaus tai sitte kattelis purkulaatikon mielellään tdi perästä suoraan passeli tai sitten bensasta ja vaihtelis sisuskaluja tuonme rikkinäiseen laatikkoon
Lähtisin kans veikkaamaan megatroniikan vikaa eli joku solenoideista ehkä? Isännän Volvon kohdalla päädyttiin vaihtamaan laatikko turbiineineen (käytetyt toki) ja auto on ollut ajossa.
Vanhaa vaihteistoa en sen kummemmin vielä ole tutkinut mutta öljyt olivat hyvät eikä mikään viitannut muuhun kuin että megatronikaassa se vika täytyi aikaisemmin olla.
Vikaantuneen laatikon kanssa oli koko 100tkm ajan tuo mainitsemasi vikakoodi kummittelemassa aina kun sattui niitä lukemaan + keskikonsolin napista ei saanut ohjattua turbiinilukkoa. Luulin vian olevan katkaisijassa, mutta nykyisellä lootalla se reagoi niinkuin pitääkin.
Tilalle tuli vaihteisto 1997 2.5tdi yksilöstä eli anturit täytyi ottaa vanhasta vaihteistosta koska 1999 mallissa on jo uudempi ecu moottorilla sekä vaihteistolla.