Autodiagnoosi  Carcom Oy

SELVISI: S70 1999 2.0 10v ei ota kierroksia >1500

  • 4 Vastauksia
  • 1052 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jolla

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Lähtee aina käyntiin ja käy tasaisesti tyhjäkäynnillä. Ei ota kierroksia kuin 1500 ja täysin tehoton.
Alkuun n. 1kk sitten meni vielä n. 2000 ja pääsi paikasta toiseen, tosin ylämäissä tuppasi hyytymään.

Ei vikakoodeja (Biliassa).
Tulpat ja ilmansuodin uusia, bensansuodin ja benspumppu vaihdettu, ei vaikutusta.
Kaasuläpän asentotunnistin antaa järkeviä lukemia (kiinni 0,5v, auki 4v)
Imusarjan paineanturi antaa tyhjäkäynnillä 2v ja kaasu auki 4,7v ( ilmanmäärän anturia ei tässä ole?)
Kampiakselin asentoanturin vastus 300 ohmia.
Tulpat käynnin jälkeen kuivat, ei karstaa.

Voisiko tukkeutunut katalysaattori aiheuttaa tällaista? Koputellessa kuulostaa kuin siellä olisi tavaraa irrallaan.
Olisin kiitollinen ideoista/ohjeista.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2020, 13:23:28 kirjoittanut Jolla »

Poissa J.partsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: HELP! S70 1999 2.0 10v ei ota kierroksia >1500
« Vastaus #1 : 16.08.2020, 20:24:06 »
Lähtee aina käyntiin ja käy tasaisesti tyhjäkäynnillä. Ei ota kierroksia kuin 1500 ja täysin tehoton.
Alkuun n. 1kk sitten meni vielä n. 2000 ja pääsi paikasta toiseen, tosin ylämäissä tuppasi hyytymään.

Ei vikakoodeja (Biliassa).
Tulpat ja ilmansuodin uusia, bensansuodin ja benspumppu vaihdettu, ei vaikutusta.
Kaasuläpän asentotunnistin antaa järkeviä lukemia (kiinni 0,5v, auki 4v)
Imusarjan paineanturi antaa tyhjäkäynnillä 2v ja kaasu auki 4,7v ( ilmanmäärän anturia ei tässä ole?)
Kampiakselin asentoanturin vastus 300 ohmia.
Tulpat käynnin jälkeen kuivat, ei karstaa.

Voisiko tukkeutunut katalysaattori aiheuttaa tällaista? Koputellessa kuulostaa kuin siellä olisi tavaraa irrallaan.
Olisin kiitollinen ideoista/ohjeista.
Mites takapönttö oliskos villat lähteneet liikkeelle ja tukkineet ulostulon, rautalanka koukulla koitat lähteekö "kultakutria" ulos.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8038
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: HELP! S70 1999 2.0 10v ei ota kierroksia >1500
« Vastaus #2 : 17.08.2020, 01:14:05 »
Onhan noita katinpaloja mennyt joskus sopivaan asentoon putkeen ja tukkinut sen. Antaa kierroksia ja toinen tunnustelee tuleeko pakokaasua kunnolla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jolla

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: HELP! S70 1999 2.0 10v ei ota kierroksia >1500
« Vastaus #3 : 17.08.2020, 13:32:33 »
Kiitos kommenteista.

Villat eivät ole lähteneet liikkeelle. Vertailin pakokaasujen määrää naapurin samankaltaiseen volvoon. Omassa mielestäni huomattavasti heikompi puhallus tyhjäkäynnillä ja 1500 kierroksilla. Hinautan korjaamolle ja katsotaan miten toimii ilman katalysaattoria.

Poissa Jolla

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: SELVISI: S70 1999 2.0 10v ei ota kierroksia >1500
« Vastaus #4 : 18.08.2020, 13:27:56 »
Katalysaattori oli sisältä palasina. Pantiin suora putki tilalle, kun ei tähän hätään saanut uutta kattia.
Nyt toimii kuin uutena. :)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy