Jos ei ite korjaa tippaakaan autojaan, niin tehdastakuu tai yksityisleasing tai hyvä tuuri ja tonnin pommi

Tommosessa halvassa saattaa lähteä arvosta puolet, mut jos se puolet on tonni, niin eipä sillä väliä. Mä ite meinasin, että jos alkais teettämään kaikki huollot ammattilaisella, mut aika nopeesti se loppu ja taas oltiin kädet savessa. Tietää, mitä on tehty vaikka olis kuinka ranetettu ja maksaa vähemmän.
Muutamia huomioita tämmöseltä kerrostaloasujalta tohon halvemman omistamiseen ja halpana pitämiseen:
- hyviä työkaluja ei ole koskaan liikaa ja mm pulttipyssy helpottaa elämää isommilla momenteilla
- olis hyvä olla jossain säilössä joku vielä halvempi ja seisonnassa oleva kiesi
- tila, missä tekee remontteja (se on paskapuhetta, että joku haluais tehdä sen kansiremontin kerrostalon parkkiksella) ja mihin auton voi jättää levälleen, että pystyy tekemään rauhassa ja huolella
- jokainen itse tehty remontti opettaa ja kokemus tuo varmuutta. Aina parempi, jos pääsee tekemään jonkun semmosen kanssa, joka on enemmän tehny. Eli sopivissa olosuhteissa kaikki perusrempat pystyy tekemään itse
- vanha auto ei ole uusi ja se pitää kummallisia ääniä ja värinöitä ja pitää vaan oppia tuntemaan semmoset, mitkä ei kuulu joukkoon ja ignorata muut
- jokainen foorumeilta löytyvä tyyppivika ei suurella todennäköisyydellä ole juuri sinun autossasi
- juuri katsastettu ei tarkoita, että auto on kunnossa
- parempiakin on viety kylmin ilmein paaliin
Auto valitaan kuitenkin tarpeen mukaan ja esim tommosella luiskaperäsaabilla ei kuljetella samankokosia objekteja ku merikontilla. Samoin matka-ajossa V70 liener parempi ku Punto ja pizzerian vanha micra on halvempi ajaa kaupungissa ku yksikään Volvo