Vois taas pitkäst aikaa kertoa mitä saanu aikaseks ja tapahtunu..
Koska tenavatähdestä tuli kerralla vähän entinen, tuli tarve uudelle talviautolle. Serkuilla sattui sopivasti olemaan just paria päivää aiemmin hankittu kaksnelikymppinen ylimääräisenä. Volvot - sukuvika.
Volvo 240 DL -85

Eli siis ostin auton isän veljeltä. Setä oli sen ostanut joltain vanhalta mieheltä, ja no, ei ollu vissiin kallis. Sen vanhan miehen puheitten mukaan se ois ollu toinen omistaja. Kertoi myös, että aina talvisin ollut piuhassa ja käyttäny autoa lämpöseks ennen kuin lähteny ajamaan sen aikaa, että on saanu nortin polteltua ulkona. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta auton mukana tulleiden kuittien mukaan hän oli käyttäny -05 vuodesta lähtien auton aina samalla korjaamolla.
Muutenhan auto ei ole mitenkään erikoinen. Eikä todellakaan mikään siisti. Huomaa kyllä, että auto on oikeasti ollut vanhalla, koska ei ole aina osunut auto talliin ensimmäisellä yrityksellä. Tai oikeastaan on kirjaimellisesti osunut, miten sen nyt tahtoo ymmärtää..

Mutta, mittarissa on aika vähän kilometrejä.

Pesin ja vaihdoin kirkasta etuvilkkua. Varmaan keltaiset huomiovalot laitan kanssa. Ja noita puskurin listoja täytyy kaivella varastosta kanssa..

Vieressä ukon käyttöauto.. Kohta viimeiset 17 vuotta se on sillä ajellu. Saman värinen kuin toi mun ja ihan samanlainen karvalakkimalli. Perus b200k+m45.. Eli kaasarikoneilla ja nelivaihteisia molemmat..
Amazonista takajarrut kävin läpi ja apukuskin puolen jarrusylinteri on aika vainaa. Sain sen kyllä elvytettyä - taas - ihan hyvin, mutta ens kerralla kyllä ostan uuden. Samoin joutuu jarrukengät vaihtamaan ja itse jarrurummutkin on aika huonot.. Mutta nyt ne kuitenkin pelaa hyvin, joten voisi käyttää aman ens viikolla leimalla ja sitten viedä kokonaan talvilevolle. Vaihdoin myös siihen mangelsit alle, niissä on jotkut Made in Indonesia kumit päällä ja niissä on M+S merkinnät, vaikka ne on mun mielestä kyllä ihan puhtaasti kesätennarit.

Vieressä kaks aman peltivannetta, molemmat ihan goodyearin renkailla.. On vaa toi levitetty ja käännetty vanne melkein kaksinkertain tohon vararenkaana olevaan nähden.

Ruumisjyllis on mökillä talvisäilytyksessä, mutta yheltä kaverilta oon kyselly tallipaikkaa. Jos sen saan ni ruumisjyllis sinne ja pääsis sitä rakentelemaan talven aikana. Paksua vaneria mulla on jo autotallissa, siitä saa siihen tehtyä sisustan lattian. Seiniin ohuemmasta vanerista. Päälle varmaan jotain mustaa kangasmattoa. Ja farmarin takapenkki, eli 5 paikkaseksi muutos. Konepelti siinä on sen verran huono, että siitä saa hyvän ruostepellin ja muutenkin lookki on varmaan alkuun vähän rotta. Kuitenkin tarkoitus tehdä sellain siisti laulupeli tästä, joka on "vähän" erilainen kuin muilla.