Nostellaas tätäkin välillä..

Keltanen on nyt tallissa työn alla. Ei se MR-leima estäkkään ruostumista.

Lähinnä kuitenkin pieniä perus fiksailuja helmojen suunnilla ja toisen lokasuojan alareunassa. Ei kuitenkaan oo hitsattavaa tiedossa varsinaisesti.

Jos sitä joululoman jälkeen sais ton -73:sen työn alle.

Aiemmin jotain mainitsinkin, että Keltasen entisellä omistajalla olisi jotain vanhoja papereita tallessa. Ukko toikin ne eilen töistä kotiin.. Mikä onkaan parempaa auton historian kannalta kuin auton aktiiviajoilla, lähes 10 vuoden ajan pidetty bensa- ja huoltopäiväkirja?

Varsinkin museoautossa, joka on ajettu näinkin paljon (Vajaa 590tkm) ja nähnyt elämää enemmän ja vähemmän. Sain myös muutamat vanhat rekisteriotteet 80-luvulta ja olihan tossa ukon kansioissa sen vanhat luovarit ja otteet. Löyty myös yks ukkoa edeltävän omistajan saama verolippu (-99), jossa auto laitettu ajokieltoon, koska verot ollu maksamatta.

Päiväkirjaa on pidetty 21.08.87 - 07.09.96.
Esimerkiksi: 7/92 @ 420724km: "Kaasarin vaihto". Lisätiedoissa: "Kaasutin ja imusarja ja tiivisteet 300mk". Autohan on ollut alunperin tuplakaasareilla, mutta jo -99 Ukolle tullessa se oli yhdellä strömpällä ja on edelleenkin. Joten oliskohan tuplat saanu lähteä tuolloin -92 pois.

5/93 @ 437281km: "Moottorin vaihto" ( toi kuvan aukeama ) Toisella sivulla lukee: "Moottori remontti. Maksoi osat 1200mk. Koneistus 300mk. Moottori 400mk." Mulla oli käsitys, että siihen on vaihdettu tehdas uusi kone ja tuplat olis lähteny samaan aikaan pois. Mutta tohon onkin ostettu toinen käytetty kone, joka onkin remontoitu kokonaan. Vanha konekkin on myyty 500 markalla eteenpäin.

Toisin sanoen, oletettavasti toi sama kunnostettu kone on nytkin keulalla, joten sillä on ajettu remontin jälkeen n. 150tkm.

Samalla sivulla lukee silloisen omistajan vaimon kirjoittama teksti: "Lypsykoneen näköinen osa, pyörijä ja katkojankärjet = 84mk". Ensimmäisenä mainitulla osalla on tarkoitettu jakajankantta.

Omistajista sen verran, että:
-87 Toistaiseksi tuntematon henkilö, joka oli Lahden Autosalvassa (vai volvolla, mikä se on tohon aikaan ollu?) töissä vissiin talonmiehenä.
87 - 96 Ollu Ukon työkaverilla, jolta sain noi vanhat paperit.
96 - 99 Toisella Ukon työkaverilla , jonka emäntä ajoi tän Nastolassa jakajaan. Sillon vaihdettii kuskinpuolen lokasuoja ja alatuki varsi jne. (Lokari maalattiin Ukon työpaikalla. )
99 - 05 Ukolla, ajeli vuoden - pari. Alkoi olla jo aika mätä, joten jäi seisomaan kun ei ollu kellään kiinnostusta laittaa. Seisoi tallissa muutaman vuoden, jonka jälkeen piti hävittää tarpeettoman pois. Ite olin vielä ala-asteella tohon aikaan.
05 - 08 Nastolan/Orimattilan suunnilla asuva Volvo/Saab -harrastaja...
08 - 11 Jen -nimimerkillä tältä foorumilta. Kunnostettu mr-kelpoiseksi tässä kohtaa :hello:
11 -> Mulla. (Oon neljäs omistaja, joka ollu samalla työpaikalla töissä.

)
Täytyis Aken sivuilta kattoa jos sieltä näkis koko omistaja historian uudesta asti.
Ja ulkoasusta: Etuspoileri, gangsterilippa ja talmut Jenin laittamat. Vissiin lisävalotkin? Mutta tollaset lisävalot ton auton keulilla on kuulemma ollu jo -87, kun työkaveri ton ostanu. Joten voi olettaa, että tollaset lisävalot ollu uudesta/melkein uudesta asti keulalla. Lisävalot lähti -99 pois, kun toinen meni rikki kolarissa. Takalasinritilän mä laitoin tohon.
Niin ja tuli toi käyttö-Gyllenhammar leimattua viime viikolla. Täytyy kyllä sanoa, että tosi hyvä pohjastaan kun katteli auton nosturilla ollessa.