Hetken jo pyörinyt mielessä, että vois tännekkin päivitellä jotain erittäin pitkästä aikaa.
Keväällä '15 tuli amazoni heräteltyä pressutallista jo hyvissä ajoin. Lumien sulettua alle vaihtui talvella heräteostoksena hankitut mangelsit ja uudet renkaat. Amazoni sai myös toimia päivittäisenä kulkineena kevään, sillä pikkumersun luovutin systerin käyttöön jälleen. Tulihan siinä keväällä hankittua myös vanha Salora-keulainen 244 GLE, jonka fiksasin leimalle. Sillä ajelin sitten enemmänkin alkukesästä.

Myös keltainen tuli tallista kaivettua. Talvella siihen tein jonkin verran peltihommia pohjaan ja vaihdoin mm. toisen varapyöränkaukalon. Sisälle ja konttiin luonnollisesti uutta maalia. Leimallakin käytin sen.
Ajelut keltaisella jäi viime kesänä aika vähäiselle. Olin nimittäin muuttanut emännän kanssa yhteen ja asuttiin keskustassa. Eikä tietenkään omaan parkkipaikkaan ollut mitään toivoa taloyhtiöltä.
No, jossain kohtaa alkukesästä kaupunginviraston sedät ja mammat huomas luovuttaneensa mulle useampia pysäköintilupia (amazon ja 244 ajossa).. Vaikka kuinka yritin selittää, että eihän siinä kadulla seiso kuin yksi mun auto kerrallaan ja muut on muualla säilössä. Ei kelvannut, vaan olisi pitäny aina toimittaa edellisen auton pysäköintilupa vaihdossa uuteen. Hankalaksi asian teki myös se, että ko. virasto meni silloin kiinni joka päivä ennen kuin pääsin töistä, eikä tietenkään asioita voinut hoitaa viikonloppuisin, eikä varsinkaan sähköisesti. Eli toisin sanoen, aina joutui varta vasten lähtemään töistä aikaisemmin jos ja kun halusi vaihtaa (tai uusia) pysäköintilupaa autosta toiseen. Edellisenä kesänä tätä ongelmaa ei vielä ollut, sillä kadun keskikohta oli 4h-kiekkoaluetta, mutta kiekkoalue poistui kun toriparkki valmistui. Kiekollisia pysäköintialueita ei ollut lähellä ja alkoi ärsyttämään se, että parissa päivässä sai mittariin mättää enemmän rahaa kuin yksi lupa maksoi kuukaudessa. Pieniä, mutta sitäkin ärsyttävämpiä ongelmia.

Jossain kohtaa kesällä 244 vaihtui pois, vaikka olinkin jo siihen tykästynyt. Tila, aika ja raha ei vain riitä kaiken kivan säilyttämiseen ja harrastamiseen. Tilalle löytyi pitkään jo etsimäni sopiva turbodiesel w124. Olin jo niin tympääntynyt pysäköintilupien kanssa pelleilyyn, että kilometrit kertyivätkin uuteen tähdelliseen ja päätin laittaa amazonin seisontaan. Kesälomallakin (palkatonta vapaata) tuli teltta ja emäntä pakattua amazonin sijasta mersuun ja suunnattua keula kohti pohjoista. Toisaalta yli 2000 km reissu olisi voinut verottaa kukkaroa ja selkää hieman enemmän jos olisi tullut lähdettyä amazonilla.
Noo, tulihan sitä amazonia hieman huollettua seisonnan aikana. Uudet iskarit eteen, pakoputken keskipätkä, pakosarjan tiivisteet, jarrutehostin, apusimpukan hela ja muuta pientä.
142 odotteli kesällä lähinnä motivaatiota, jota ei oikein löytynyt. Tuli sitä kuitenkin liikuteltua, ettei jumiudu paikat. Maalasin sen myös sisältä ja aloittelin pohjatöitä vähän. Lähinnä hankittu parempia pisteosia aina kun tullut vastaan. Eli odottelee edelleen aikaa parempaa, mutta eipä se kai tuolla pressutallissa huonommaksikaan muutu.

Jatkan seuraavassa postauksessa, ettei tule liian pitkää tarinaa kerralla.