Bi-xenonissa heijastin kääntyy ylöspäin kun viiksestä kytketään pitkät päälle, eli tuo heijastimessa kiinni oleva suoja kääntyy mukana. Polttimo tulee tuon suojan sisään. Ohjekirjan mukainen polttimo paikalleen ja kovaa ajoa.
Eikun polttimo ja suojahäkkyrä pysyy paikallaan ja vain heijastin liikkuu muutaman millin eteen ylös päin.
Lähivalon kuvio __/ muuttuu kaukovalon kuvioksi --/-- polttopisteen muuttuessa, epäsymmetrinen osa tulee keskelle ja lähivalon vaakaraja muuttuu myöskin epämääräisemmäksi ja ylemmäksi. Apupitkät peittämällä näkee eron hyvästi. TM numero 8/02 asiaa selitetty.
Polttimon kun muuttaa D2S:ksi, niin lähivalo hiukan paranee häikäisyn hieman lisääntyessä, kaukovalo paranee myös. Tekemällä yhden loven polttimon kantaan, se menee paikalleen. Omaan edelliseen Volvo V70:een tein tämän muutoksen.