Kulkukoira  Proturbo

Automaattilaatikon putkien yhdistäminen jäähdyttimellä - löytyykö?

• 2 Vastauksia
  • 848 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

• Grand Luxe Touring
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Millainen vastakappale on automaattivaihteisen Volvon 2000-luvun (ja melko monen muunkin) vaihteiston öljynjäähdytysputkien vastakappaleessa, siinä millä ne liittyvät jäähdyttimeen? Löytyyköhän sellaista putkea tai liitintä jostain?

Pitäisi otta jäähdytin pois ja sen jälkeen pitäisi autoa vielä siirrellä lyhyitä kertoja moottorin ja vaihteiston avulla. Ajattelin, että jospa saisin ne öljyputket liitettyä toisiinsa väliaikaisesti.

Vaihtoehtoisesti - jos niitä putkia ei saa yhdistettyä - pitää kääntää se jäähdytin moottorin päälle ja antaa niiden vaihteiston putkien olla kiinni jäähdyttimessä.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Lankku

• 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Helpointa on laittaa pätkä tarpeeksi isoa letkua lähtöjen päälle ja kiristää klemmarilla. 12 tai 14mm letku on sopiva. Äkkiä sen mittaa kun käyttää ylemmän letkun irti.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Chili

• Grand Luxe Touring
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
No niinhän se olikin, että se lukitusosa on irrallinen - on sen verran pitkä aika, kun sen öljyputken olen irrottanut, että enpä enää muistanut oikein. Letjunpätkä ja klemmarit; sillä se ratkeaa.  Ilmastoinnin putkisto olisi irrotettava ja tulpattava myös, minkä jälkeen jäähdyttimen voi nostaa pois. 

Otin muillekin pari kuvaa ja mitat.  Tuohan on ihan hyvä osata, kun alkaa vaihtamaan automaattilaatikon öljyjä.
Kuvissa olen jo nostanut pois jäähdyttimen puhaltimen. Se oli kahdella ruuvilla kiinni yläosastaan - sekä muutamia johtopaketteja oli kiinni siinä muoviklipseillä, sekä itse puhaltimen pistoke piti avata ainoastaan; sen jälkeen puhallinkokonaisuus nousi pois.

Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Autoracing  KL-varaosat