Futurez  Kulkukoira

2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma

  • 133 Vastauksia
  • 15803 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #90 : 04.12.2020, 17:00:32 »
Ei tyhjät paininkupit tuota aiheuta.

Puolien johtosarja ekana syyniin. Onhan molemmat sytkävahvistimien pistokkeet kiinni kunnolla (imusarjassa kiinni)?
Puolien johtosarjan liittimet voi olla myös löystyneet = ei kontaktia / huono kontakti = ei kipinää.

Joutuu esim. pihdeillä varovaisesti painamaan vähän kiinni niitä liittimiä pistokkeen sisältä, jotta ottaa konktaktia taas.
Sillee et on tiukka menemään paikoilleen.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #91 : 04.12.2020, 17:04:24 »
Menihän esim. nelosen ja vitosen puolanjohdot oikein? Vitosen ja kutosen puolien liittimet osoittavat etuviistoon ja johdot on sen takia pitkät.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #92 : 04.12.2020, 17:36:38 »
4 pyttyä ilman paineita.Ei auttanu moottorin lämmitys ja kuuma vesi pairarista.
Kuinka ootte selvinnyt tilanteesta?

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #93 : 04.12.2020, 18:01:12 »
4 pyttyä joissa puristuspaineet nolla?

Joko venttiilit jää auki (paininkupit täyttyneet niin, että venttiilit jää kantamaan) = ei auta muuta kuin konetta käytellä ja yleensä jos tapahtuu niin että koneesta katoaa kokonaan puristukset sen takia, ni sillo ei auta ku starttailla vaikka kaasu pohjassa.. mut vaatii tietysti vähän luottoa, että vika on siinä.
 Yleensä tapahtuu kun kone pistetää käyntiin kylmänä ja sammutetaan melkein heti esim. siirretään muutama metri ja kone seis.

Tai sit siellä on 'jotain vikaa', esim. jako, venttiilit..

Onko jako katsottu nokkapyörien mukaan?
Imu ja pakonokat omilla paikoillaan? käy muistaakseni ristiin ja vanhanmallin koneessa nokkapyörätkin tais olla samanlaiset? vai oliko pakopuolella dampperi kuten 28mm hihnalla olevassa uudemmassa koneessa.. en muista.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #94 : 04.12.2020, 21:21:09 »
Jauhatettava vaan startilla, suattaa ottaa kauankin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #95 : 05.12.2020, 00:01:07 »
Jauhatettava vaan startilla, suattaa ottaa kauankin.
Jos kerran lähtee käyntiin niin pitää vaan käynnissä. Käy kovemmilla kierroksilla ja saa paremman öljynpaineen kuin starttaamalla. Puuttuvien pyttyjen pitäisi tosin herätä kohtuu pian.

Mutta em. pyttyjen puolanjohtojen järjestyksestä olisi syytä olla varma ettei sätki vastaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #96 : 05.12.2020, 10:41:37 »
Jos kerran lähtee käyntiin niin pitää vaan käynnissä. Käy kovemmilla kierroksilla ja saa paremman öljynpaineen kuin starttaamalla. Puuttuvien pyttyjen pitäisi tosin herätä kohtuu pian.

Mutta em. pyttyjen puolanjohtojen järjestyksestä olisi syytä olla varma ettei sätki vastaan.
.
Iso kiitos viestistä.
Tää on outo motti mulle,lähdin vaan ruuvailemaan.
Vaikuttaa siltä liimaventtiililtä,mistä täällä olen lukenut,Juholtakin,kiitos siitä.
Nimim.Huikkoster aiemmin kirjoitti,jotta hänelle kävi niin ettei saanut rempan jälkeen käyntiin,miten lie kävi?
Ei mun oisi pitäny mennä nostimia purkamaan,mutta kun en saanut niitä painettua sisään,mikä neuvottiin.Nokkien luulin keikkuvat pahasti päällä kiristysvaiheessa hennoilla pulteilla ja kierteillä.
Puolien johdot ovat kivikovat ja juuri 3,4,5 puolat.
Ryssin niihin johdonpätkiä,ja uusia liittimiä,töpselit ovat poissa,ja hajalla,teippiä turasin päälle.
Niiden pituutta yritin varoa muuttamasta,mutta varmasti olivat/ovat ne kolme sekaisin paikoiltaan.
Monta kertaa käynnistin väkisin,vain kahdella,lopuksi kesti antaa konehuoneesta kaasua,ampui kiivaasti putkessa-puolat väärin-?se loppui,myös kone halusi sammua.
Voiko siellä hajota venttiilit ja männät.Mitään kilahdusta ei ole tapahtunut.
Jakopää ja nokat on kunnossa,Ykkös ja kakkospytyssä on noin 11.5 kg painetta.
Muut ovat tulpatonta mopoa.
Vkl täytyy tehdä"siviili"juttuja,eli maanantaina "ryssiminen" jatkuu:))
Oikein hyvää viikonloppua kaikille.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5847
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #97 : 05.12.2020, 11:31:56 »
Kyllä se mulla käyntiin lähti mutta nostajat naputti oikein kovasti. Kunnon ajolenkki korjasi ongelman.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #98 : 07.12.2020, 09:33:22 »
Kyllä se mulla käyntiin lähti mutta nostajat naputti oikein kovasti. Kunnon ajolenkki korjasi ongelman.
Ok.
Ite lähen nyt starttailemaan.Lämmitän öljyjä,
myös kuumaa vettä paisarista.Täällä on +0 nyt.
Sitten tulpat,puolat ja ne surkeet johdot.
Muuta ei voi.

Kankikari

  • Vieras
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #99 : 07.12.2020, 12:33:54 »
Onhan kaikki anturipiuhat kiinni ja puolat oikeessa järjestyksessä. Ja koneessa tarpeeksi vettä sekä öljyä tarpeeksi että se riittää sinne kanteen asti.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #100 : 07.12.2020, 13:38:39 »
Onhan kaikki anturipiuhat kiinni ja puolat oikeessa järjestyksessä. Ja koneessa tarpeeksi vettä sekä öljyä tarpeeksi että se riittää sinne kanteen asti.
Joo,kait ne on nyt?olivat väärin noi johdot.
Mut nyt tekee niin että tulpat ovat kuivat
en tiedä mitään kun ei eloa.Bensan kovamuoviputki vuoti paineensäätimestä,mut ei auttanut korjaus.
perjantaina ei antanut koodeja yhtään,nyt rupes tulemaan.Mul on pitkä rimpsu koodeja,mutta ei 1 1 5,mikä on?Reikä 2.
Nro 1-stä 1 4 3  nakuanturiliitos.Sitten antoi "kickdown" switch,maatto,oikari tai jtn.?jäi nro ottamatta.
Tyhjäkäyntiventtiilin liitosta herjaa.tarkastan vielä lukeman.
Voiko PNP estää käynnistymisen?Se välillä vilkuttaa W E.
Aika jännä kun ei ollut perjantaina kuin 4 pyttyä pimee,varmaankin puolien johdot.
Starttaanilman tulppia niin nousee öljynpaineet,kanteen asti näkyy tulen liukastetta.Vettä on sen verta mitä paisarista saa,ja puristelemalla letkuista.
Mutta tuo 1 1 5 ?? Motronic 1.8 ois.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #101 : 07.12.2020, 14:16:51 »
Ykkösliittimestä antaa 1 4 3  ja
2 2 3
 2 liittimestä 1 4 3.
Perjantaina kone kävi 1 ja 2 pytyllä.
lopuissa tulpat märät.,eikä ollut vikakoodejaPullien piuhat oli varmaan väärin.
Minä LUULIN että on liimaventtiili :'(
Nyt on kaikki muuttunut,casoo ei mee pytyille,herjaa sitä sun tätä.
Pumppu kyl pyörähtää,senkin oon vuosia sitten vaihtanu,uuden karhee ::)Kuten relekin,biliasta.
Se ei tykänny kun en kahteen päivään koskenut :idiot2:

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #102 : 07.12.2020, 14:19:11 »
EI kun 2- liittimestä 1 1 5  !

Kankikari

  • Vieras
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #103 : 07.12.2020, 14:53:41 »
Ota akunkenkä irti vähäksi aikaa. Pitäis nollata. Tuskin motikassa muistia on.

Täällä ei tainnu olla motronic koodeja listattuna mihinkään.

Kankikari

  • Vieras
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #104 : 07.12.2020, 14:56:52 »
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html

Ihan alhaalla on koodeja. 115 on suuttimien koodi

 

Autoracing  KL-varaosat