Eikö se lähtökohtaisesti pidä olla samassa kulmassa kuin vaihdelaatikon laippa? Jos lootan laippa osoittaa alaspäin ja akselin vaakasuoraan niin ristinivelet ei toimi oikein.
Tässä erittäin havainnollinen video.
https://youtu.be/gmV4qwLfOMY
Kardaanin laippojen kulmat pitäisi olla kyllä juuri niin, että toinen kompensoi toisen...
Paitsi jäykällä taka-akselilla otetaan hieman ennakkoa, koska (kevyessäkin) vedossa se akselin kulma yleensä muuttuu.
Itse kardaani ei myöskään saisi olla samassa kulmassa kallellaan kun laipat, muuten neulat eivät pyöri nivelissä. Mutta tämä lähinnä vaikuttaa vaan aikaisena kulumisena.
Eli oikeasti se aski on -2 alas, kardaani -1 alaspäin ja perä +2 ylöspäin. Siihen voi sen inan perää muuttaa, että vedossa olisi tuossa +2 asteessa.
Silloin olisi täydellinen mihin tavoitella, todellisuudessa jos saat alle 2 asteen eron tuntuu toimivan.
Näitä
hetken vängäneenä jenkki ukon kanssa, kun väitti kardaanin kulmissa olevan ongelmaa vaikka etupätkä kardaanista oli 0.52mm hitsattu vinoon.
Uusi kardaani tulossa takuuna...

EDIT: Kaksiosaisessa ihan sama idea, etupätkä on vaan yleensä suorana jos hardykiekolla.