Tietääkseni ei kulmavaihde ongelmia ole.
Ainoastaan tuo "sulake".
Mikäli mk2 tarkoittaa vuosina 2000 - 2007 valmistettuna malleja, niin onhan niissä kulmavaihdeongelma juurinkin holkin (= sulake?) suhteen. Kestää muutaman vuoden ja boorit hapertuvat heikoiksi, sitten yksi reippaampi kiihdytys tai vaikka juuttuminen ja avot. Jollei tuota sitten noteeraa ajoissa (= heti) menee boorit myös akseleista ja sen jälkeen koko kulmavaihde uusiksi. Jollei sitten löydä koneistamoa, jossa teettää uudet akselin päät.
Muistaakseni jostain vuosimallista alkaen on tuota holkkia vahvistettu, näin ainakin R:ssä. Mutta eipä sekään estäne holkkia ruostumasta, joka se perussyy on.
Kulmavaihteeseen liittyy myös se, että se alkaa vuotamaan öljyä muutaman vuoden välein ja tarvitsee tiivistyksen. Käytetty massa ei vaan kestä sitten millään pidempään. Vuotoja ja oljyn määrää kannattaa seurata/seurauttaa.
Pari, kolme tonnia kun n. neljän - kuuden vuoden välien varaa nelivedon elvytykseen, niin tod.näk. selviää. Mikäli autoon on nuo ylläolevat rempat juuri tehty niin pitäisi olla kulmavaihteen suhteen rauhallista. Haldexista en sano mitään.
Mk3 on sen verran nuori käytettänä, että niissä vastaavat viat ovat vasta tulollaan, jollei heikkoja kohtia ole ratkaistu paremmin. Paperilla perusratkaisu näyttää samantyyppiseltä kuin aiemmin.