Autoracing  KL-varaosat

Nokka-akseleiden ajoitus

  • 6 Vastauksia
  • 2776 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa joensuu60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Nokka-akseleiden ajoitus
« : 01.10.2020, 14:08:49 »
Kyseessä volovon nokka-akseleiden 2.4/125kw ajoituksesta.Kannen vaihto oli ja tietenkin kansi osina ja ei merkkailtu akseleiden paikkaa jotenka miten laitetaan akselit kohalleen=imupuolella VVT Pyörä,onhan siellä akseleissa tosessa päässä koneistettu halki kolot,vaan nehän voipi olla puol kierrosta metässä,kun työkalulla lukitaan.Ajoitus nyt varmaan ei kohallaan kun tyhjäkäynti rumputtaa ja ei ota kierroksia kuin jotain 3500 rpm,senkin vajailla pytyillä 2 tai 3 mukana.On 1999vm S80 pensa kyseessä.Tmä vaivuttaa jo epätoivoon.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8036
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Nokka-akseleiden ajoitus
« Vastaus #1 : 01.10.2020, 14:23:38 »
Oikealla työkalulla tai silmälläkin katsottuna nokat menee aina oikein päin, koska päissä olevat urat on epäkeskeiset. Ei käynnisty edes jos toinen nokka on väärinpäin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka-akseleiden ajoitus
« Vastaus #2 : 01.10.2020, 15:38:47 »
Kyseessä volovon nokka-akseleiden 2.4/125kw ajoituksesta.Kannen vaihto oli ja tietenkin kansi osina ja ei merkkailtu akseleiden paikkaa jotenka miten laitetaan akselit kohalleen=imupuolella VVT Pyörä,onhan siellä akseleissa tosessa päässä koneistettu halki kolot,vaan nehän voipi olla puol kierrosta metässä,kun työkalulla lukitaan.Ajoitus nyt varmaan ei kohallaan kun tyhjäkäynti rumputtaa ja ei ota kierroksia kuin jotain 3500 rpm,senkin vajailla pytyillä 2 tai 3 mukana.On 1999vm S80 pensa kyseessä.Tmä vaivuttaa jo epätoivoon.



Aika pahasti pitää olla pielessä ja onhan mahdollista kun mainitsit, että vajailla pytyillä käy, niin on saattenut jopa ottaa venttiilejä mäntään.

Poissa joensuu60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka-akseleiden ajoitus
« Vastaus #3 : 01.10.2020, 17:43:37 »
Ei se ole ottanut,koska vaihdettiin moottori ja siinä oli jakopää jäykillä pyörillä ja käyttäyty just tuolleen,eli ei säätänyt nokka-akselin ajoitusta,nyt samanlaisesta volvosta ja saman ikäisestä vieläpä kansi, vaan puputus jäi.




Poissa jamseil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka-akseleiden ajoitus
« Vastaus #4 : 01.10.2020, 22:30:15 »
Imunokassa takapään ura on keskilinjan yläpuolella ja pakonokassa alapuolella, molemmat pitää olla kannen tiivistepinnan suuntaisina kun hihna asennetaan. Paras kun ne on lukittuna työkalulla, varsinkin jos joutuu vvt pyörän kiristämään.

Vvt pyörästä pitää kääntää säätöalue täysin myötäpäivään ennen keskipultin kiristystä. (120Nm)

Lopuksi pyöritä kone vielä käsin ympäri kampuran merkkiin, nokkien peräurat oltava edelleen vaaterissa.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2020, 14:28:59 kirjoittanut jamseil »

Poissa jamseil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka-akseleiden ajoitus
« Vastaus #5 : 02.10.2020, 14:29:08 »
Löytyi englanninkielinen korjaamo ohje vvt asennukseen.
https://drive.google.com/file/d/1vsNxvcQ7nC_I_dHYlawyGGKDuv_-CFIq/view?usp=sharing

Poissa joensuu60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka-akseleiden ajoitus
« Vastaus #6 : 02.10.2020, 22:34:08 »
Kiitos näistä, varmaan nyt vihon viimein jos onnistuu niin hyvä jotta kysyjää autetaan.

 

RallyBaron  Samppasport