Kuivumista odotellessa vaihtelin suodattimia.
Moottorin ilmansuodatin oli todella törkyinen, on varmaan ahdistanut

Raitisilmasuodatin aiheutti ensin ihmetystä.
Vanha suodatin oli paljon ohuempi kuin uusi, mutta tarkemman tutkimuksen jälkeen selvisi että siellä on kaksi paikkaa.
Taempaan menee tuo paksumpi ja etummaiseen ohuempi.

ja kyllä..täälläkin oli liimamassaa kun kansi oli revitty auki ilman että takimmaisia ruuveja oli irroitettu

Pitäs varmaan jostain purkuautosta käydä uusi kansi.

Kun keula piti purkaa niin on hyvä hetki irroitella umpiot ja hioa samentumat pois.
tässä lähtökohta:

Kyllä se vaan kirkastui vaikka uutta ei saa tekemälläkään.
Muovissa on sellaisia jälkiä jotka ei hiomalla lähde. Mutta välttää nyt toistaiseksi.

Toisessa umpiossa on jotain öljymäistä? ei kirkastu millään kun se on sisäpuolella.
Pidin umpiota 3 päivää kuuman varaajan päällä ja 8h puhalsin sisätilanlämmittimellä ilmaa umpioon.
Vielä lopuksi testasin laittaa imurilla alipainetta jne.. ei mitään muutosta.

Saa nyt jäädä tuollensa, kun en keksi mitään keinoa miten nuo valumat saisi pois?

Pohja oli sen verran kuivahtanut, että heitin lämpösuojat ja pakoputken paikalleen.
Uudella tiivisteellä ja tahnaa väliin varmistukseksi.


Vanha ruosteinen suodatinkin vaihtui uuteen.

Seuraavaksi täytyy aloittaa keulan kasaaminen kunhan uudet sumarit tulee.
Etujarrut vaatii myös tarkastusta ja kuljettajan oven kaiutin/johto kun se on mykkä.
Sitten vaan uudet öljyt koneeseen ja koeajolle
