Carcom Oy  Elekma

Volvo V70 MK3 2008 integroidun puhelimen päivitys Bluetooth-toimivaksi

  • 15 Vastauksia
  • 3670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nameles

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vuoden verran ollut 2008 mallin Saksantuonti ja siinä integroitu puhelin, hanskalokerossa olevan luurin kera. Olen nyt googletellut ja tutkiskellut bluetooth-järjestelmäksi päivittämistä niin, että saisi puhelimen handsfree toimivaksi stereoiden kautta. Kokeiltu on jo mm. FM-lähetintä, mutta siinä todella huono äänenlaatu.

Kysymys kuuluukin, onko jollain kokemusta tällaisesta muutoksesta ja onko ylipäätään mahdollista saada toimimaan näin?

ps.foorumilta olen koettanut myös hakea, mutten ole löytänyt täysin tähän aiheeseen sopivaa keskustelua.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
En ehken keksinyt mitä haet, mutta tuon ikäisissä auton oma handsfree on syvältä.. Mikki on niin huono/melun vaimennus on kehittymätön, että härveliin pitää käytännössä huutaa. Bilia tutki ja totesi, että "parannussarja" maksaa x euroa - oli sen verran kallis, etten lähtenyt kokeilemaan..

Nykyaikainen nappikuuloke oli yllättävän hyvä ratkaisu.. Parrot taisi olla yksi jälkiasenteisten sarjojen tarjoaja.

Poissa nameles

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Haussa siis systeemi, että vastapuolen ääni kuuluisi auton kaiuttimista ja mikki olisi myös mukana tässä ringissä.

Voi olla, että pitää joku Jabra hakea korvan taakse vaan jos ei muuta löydy.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Jos radiossa on aux-in niin siihen voi löytyä jokin. Itse laittaisin ihan bt-kaiuttimen, vaikka tällaisen:
https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/handsfree/JABRAFREEWAY/jabra-freeway-bluetooth-autokaiutin

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Minä ymmärsin, että noi Parrotin vehkeet kytketään auton omiin kaiuttimiin.

Jos siellä on integroitu puhelin niin voisiko vaihtoehto olla multisim, jos ratkaisua ei löydy? Telialata ainakin saa multisimin - eli kaksi puhelinta, yksi numero..
itse selaisin valikot vielä kerran, jos sieltä löytyisi puhelimen paritus, on vähän epätodennäköistä, mutta..

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
Muistelen että tämän ikäisissä olisi jo bluetooth systeemi eikä puhelinta. Mutta voinut olla maakohtaisia eroja
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Mulla on mielikuva, että omassa oli paikka sim-kortille, jos halusi käyttää auton puhelinta ja bluetoothilla sai kännykän systeemiin kiinni.. Ainakin luuri on ollut kallis lisävarusten.

Poissa nameles

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Mulla asiaa tutkittuani on kyllä pelkästään se luuri. En ole käyttöohjeenkaan perusteella paikallistanut erillistä mikrofonia mistään ja SIM-kortin paikka löytyy kyllä hansikaslokerosta.

Ehkä pitää kokeilla sitä multisim-juttua, niin autossa aina puhelin toimii edes luurin kautta vaikka se ehkä hieman vanhahtavaa onkin. Tai sitten kokeiluun menee se Parrotin systeemi kun vaan löytyy sopiva vaihtoehto sieltä.

Nämä tuontikiesit on varusteiltaan kummallisia: tässäkin on xenon-ajovalot, sumuvalot, muttei esim. sadetutkaa tai parkkitutkia. Lisäksi tämä on manuaalivaihteistolla, eikä automaatilla. (menee asiasta mukavasti ohi :) )

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
Piti lukea 2008 mallin käyttöohjetta. Siellä on integroitu puhelin. Ei ole mainintaa ohjekirjassa bluetoothista. Taisi tulla vasta uudempiin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
2007 S80 osasi jo liittää puhelimen langattomasti... Miksi muistan, kävin toteamassa, että sadan ei ole mun juttu. Samana vuonna toimitettu 2008 mallin XC70 otti myös bluetooth yhteyden.. eli tuo oli kyllä ainakin summumeissa / business -malleissa.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
2007 S80 osasi jo liittää puhelimen langattomasti... Miksi muistan, kävin toteamassa, että sadan ei ole mun juttu. Samana vuonna toimitettu 2008 mallin XC70 otti myös bluetooth yhteyden.. eli tuo oli kyllä ainakin summumeissa / business -malleissa.
Tuo ollut lisävaruste. Itsellä oli 2008 S80 Summum eikä ollut mitään puhelimeen viittaavaa siinä. Oli muuten ruksittu hyvin lisävarusteita summumin lisäksi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Oliskohan kaikki olleet Summum Business, joka selittäisi puhelimen.. Yhdessäkään ei ollut irtoluuria.

Poissa nameles

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Mun auton varustetaso on kinetic, eli ihan karvalakki. Kauppa pitää hakee vaan joku handsfree mieluiten

Poissa vvode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Mulla on kans 2008 V70 MK3 ja löytyy integroitu puhelin. Hanskalokerossa on sim paikka ja kyynärtuen kannen alla on langallinen luuri. Keskikonsolissa on phone nappi jolla saa puhelimen käyttöön. Ja kyllä tuossa on mikrofoni jossain päin autoa, eli voi soittaa ilman sitä luuria.

Vidan mukaan voi olla joko puhelin tai bluetooth moduli asennettuna ja VDASH näyttäisi mahdollistavan vaihdon noiden kahden välillä.
V70 D5 AWD '08

Poissa nameles

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Mulla on kans 2008 V70 MK3 ja löytyy integroitu puhelin. Hanskalokerossa on sim paikka ja kyynärtuen kannen alla on langallinen luuri. Keskikonsolissa on phone nappi jolla saa puhelimen käyttöön. Ja kyllä tuossa on mikrofoni jossain päin autoa, eli voi soittaa ilman sitä luuria.

Vidan mukaan voi olla joko puhelin tai bluetooth moduli asennettuna ja VDASH näyttäisi mahdollistavan vaihdon noiden kahden välillä.

Pitää siis kokeilla myös sim-adapterin kanssa kun niitä on kertynyt ja sen mukaan joko hakea toinen kortti tai erillinen handsfree. Ei vaan ole jostain syystä vuoden aikana tullut sen syvällisemmin tutustuttua tähän puhelimeen.

 

Proturbo  Autodiagnoosi