Autoracing  KL-varaosat

Volvo V50 2.0d 2008 turbon ongelma

  • 4 Vastauksia
  • 1425 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo 2.0d

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Volvo V50 2.0d 2008 turbon ongelma
« : 28.10.2020, 13:30:18 »
Hei,

Kyseisen moottorin kanssa näyttää riittävän ongelmia turbon kanssa, kun olen selannut foorumia. Vikailmoitus, jonka ajotietokone heittää: ”Moottorijärjestelmä vaatii huollon". Auto tukkoinen ja tehot häviää (ei esimerkiksi jaksa vääntää ylämäessä 5/6 vaihteella ja esimerkiksi ohittaminen haastavaa) ja heittää kyseisen vikailmoituksen kun ajaa/kiihdyttää yli 80km/h 4/5/6-vaihteella, taitaa turbo mennä limb modeen. Vikakoodit luettu pariin otteeseen, antaa seuraavat P2263 Turbon säätöventtiili (satunnainen, viallinen signaali), P0299 Turbosäädin (satunnainen, liian alhainen paine). Liitteenä kuvat vikakoodien luvusta. En tiedä ovatko turbolle menevät letkut ehjät vai ovatko turbon siivet jumissa / karstoittuneet. Voisiko ahtopaineen säätöventtiili olla viallinen? Näissä 2.0d malleissa tuntuu kyseistä vikaa olevan suht paljon, kun selaa nettiä asiasta. Kyseisessä autossa ei ole DPF:ää (onneksi). Onkohan muilla tullut samanlaista ongelmaa / vikaa eteen, että tietäisi mistä aloittaa tutkiminen, jos vie autoa huoltoon?



scioto country club

Poissa v50rs60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0d 2008 turbon ongelma
« Vastaus #1 : 03.03.2025, 18:45:35 »
Hei,

Kyseisen moottorin kanssa näyttää riittävän ongelmia turbon kanssa, kun olen selannut foorumia. Vikailmoitus, jonka ajotietokone heittää: ”Moottorijärjestelmä vaatii huollon". Auto tukkoinen ja tehot häviää (ei esimerkiksi jaksa vääntää ylämäessä 5/6 vaihteella ja esimerkiksi ohittaminen haastavaa) ja heittää kyseisen vikailmoituksen kun ajaa/kiihdyttää yli 80km/h 4/5/6-vaihteella, taitaa turbo mennä limb modeen. Vikakoodit luettu pariin otteeseen, antaa seuraavat P2263 Turbon säätöventtiili (satunnainen, viallinen signaali), P0299 Turbosäädin (satunnainen, liian alhainen paine). Liitteenä kuvat vikakoodien luvusta. En tiedä ovatko turbolle menevät letkut ehjät vai ovatko turbon siivet jumissa / karstoittuneet. Voisiko ahtopaineen säätöventtiili olla viallinen? Näissä 2.0d malleissa tuntuu kyseistä vikaa olevan suht paljon, kun selaa nettiä asiasta. Kyseisessä autossa ei ole DPF:ää (onneksi). Onkohan muilla tullut samanlaista ongelmaa / vikaa eteen, että tietäisi mistä aloittaa tutkiminen, jos vie autoa huoltoon?



scioto country club

Selviskö ikinä? Itellä sama pulla ton 2263 kans

Poissa jani75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0d 2008 turbon ongelma
« Vastaus #2 : 04.03.2025, 15:35:34 »
voi olla että egr jumii auki asentoon ja sit tulee lisäkoodeja esim turboventtiililtä??? kun jumii egr auki se turbo puhaltaa imusarjan kautta metalliputkesta paineet pakosarjaan ja tehot häviää???

Poissa v50rs60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0d 2008 turbon ongelma
« Vastaus #3 : 10.03.2025, 06:54:38 »
voi olla että egr jumii auki asentoon ja sit tulee lisäkoodeja esim turboventtiililtä??? kun jumii egr auki se turbo puhaltaa imusarjan kautta metalliputkesta paineet pakosarjaan ja tehot häviää???

Kerran antoi 1335 egr koodia, en oo vielä egrää purkanu käja tutkinu. Varmaan testaan tulppaanalla.

Poissa jani75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0d 2008 turbon ongelma
« Vastaus #4 : 23.04.2025, 18:27:58 »
voi falskata egr,n  ja imusarjalle menevän metalliputken liitos?iteltä puuttui tiiviste kokonaan kun ostin auton käytettynä ja oli koodi p2263 ,tein tiivisteen ja ongelma ja koodi katos

 

Elekma  Autoracing