Elekma  Autoracing

V50 2.0d 2008 moottorin käyntihäiriö ja käynnistysvaikeudet

  • 3 Vastauksia
  • 1137 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa erska__

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Moro, kyseessä otsikon laite. Ajoittain käynnistysvaikeuksia, ei lähde helpolla käyntiin vaikka startti pyörittää mielestäni normaalilla nopeudella. Ajossa täristää, etenkin veto päällä melko voimakkaasti. Vetoja kuitenkin tuntuu olevan aika lailla normaaliin tapaan. Vikamuistissa Autocomilla luettuna ei vikakoodeja. Vikavaloja ei pala. Voisiko sammutusläpän virheellinen toiminta aiheuttaa moista? Tai egr:n jumittuminen auki? Jos egr jumittaa auki niin luulisi tuosta tulevan vikakoodia myös järjestelmään? Mielipiteitä kaivattaisiin, kiitoksia jo etukäteen.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • O.V.L.O.V.
Jumita se läppä auki, ota sen letkut irti ja tulppaa ne ja tarkista ettei imusarja oo halki. Menee useesti siitä EGR:än vierestä lähtevä imukanava saumansa vierestä särölle.
Onko suuttimet kiristetty jo kuinka monta kertaa?
Citroen antaa ohjeistuksen että saa kolme kertaa kiristää ja sen jälkeen pohjien kalvaus ja uudet prikat.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa erska__

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Jumita se läppä auki, ota sen letkut irti ja tulppaa ne ja tarkista ettei imusarja oo halki. Menee useesti siitä EGR:än vierestä lähtevä imukanava saumansa vierestä särölle.
Onko suuttimet kiristetty jo kuinka monta kertaa?
Citroen antaa ohjeistuksen että saa kolme kertaa kiristää ja sen jälkeen pohjien kalvaus ja uudet prikat.

Moi, kiitos vinkistä tarkastan tuon sammutusläpän ja imusarjan mainintasi mukaan. Eipä ole tiedossa että onko suuttimia koskaan kiristelty. Voisin kokeilla kiristää, satutko tietämään että minkälaiseen momenttiin nuo kuuluu kiristää?

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • O.V.L.O.V.
10-15nm yleensä. Joskus vedän mutulla vähän ylikin jos jää supsutteleen. En oo koskaan viä katkassu yhtäkään pulttia. Mutta kohtuudella vaan.

Pikkuräikkä ja asiantunteva rannemomentti.   ;)
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron