Kulkukoira  Proturbo

V70 vm 2000 autosta katosivat ajovalot, pyyhkimet, puhallin, vilkut

  • 13 Vastauksia
  • 2632 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Majari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Tuosta V70:stä siis katosivat ajovalot, pyyhkimet, puhallin, vilkut. Hätävilkut ja parkkivalot toimivat. Pitkien valojen väläytystoiminto pelaa.

Kurkistaessani pellin alle, yksi 50 ampeerin pääsulakkeista (numero 2) oli palanut, joten vaihdoin sen. Se paloi uudestaan melkein heti käynnistyksen jälkeen.

Onko kenelläkään kokemuksia tästä viasta ja mahdollisesta oikosulusta?

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3158
  • www.vrcf.fi
Oikonen polttaa sulakkeen. Jos sulla on tuo pääsulake palanut niin tarkasta myös muut pikkusulakkeet. Jos pikku sulakkeista jokin palanut niin pääset helpommin selvittämään sitä kautta missä piirissä mahdollisesti vikaa. Diesel vaiko bensa?
« Viimeksi muokattu: 29.10.2020, 18:15:07 kirjoittanut jak900 »

Poissa Majari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Kiitos.
Pikkusulakkeet kunnossa. Bensavehje.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3445
Pohdin vain ääneen, voisikohan kyrvähtänyt CEM oireilla noin...?

Poissa Majari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Pohdin vain ääneen, voisikohan kyrvähtänyt CEM oireilla noin...?

Millähän sen saisi testattua. OBD-lukija  ei antanut vikailmoituksia.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6455
Jos testeri sai kuitenkin luettua jotain, niin CEM ei ole täysin kuollut, OBD-portti on siinä kiinni.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Majari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Jos testeri sai kuitenkin luettua jotain, niin CEM ei ole täysin kuollut, OBD-portti on siinä kiinni.

OK. Kiitos avusta. Pitänee jatkaa tutkimuksia. Kaikki apu on tervetullutta.

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Onko se siis tämä sulakerasia? Omissa tiedostoissa siellä ei ole 50A sulaketta, vaan 40A.
Ja jos siis tuon rasian sulake nro 2, joka tuon kuvan mukaan on tuo 40, eli oletan sen siis olevan palanut 50A. No sen takaa saa virtansa pari pienempää (11B/20 sekä 11B/21).
Niistä 21 menee startin releelle fma4 ja 20 häviää johonkin Cemmiin, en löytänyt mihin.

Toisaalta kytkärissä on eroavaisuus kun toisaalla startin releelle meneekin 11B/22 sulake  ja 20sulake onkin 21 ja siinä lukee pa-pumppu ja  suuttimet.

Mut hei, kun luin vastauksia ja kerroit, että pikkusulakkeet on ehjät, niin silloin ison sulakkeen polttava oikari on oltava ison sulakkeen jälkeen mutta ennen pikkusulakkeita.
Eli siis autossa on vain yksi palanut sulake joka on tuo 50A ?


Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Jos on mk2 V70 niin kokeilisin vaihtaa x-feed releen CEM-yksikön vieressä noilla oireilla.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Majari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Onko se siis tämä sulakerasia? Omissa tiedostoissa siellä ei ole 50A sulaketta, vaan 40A.
Ja jos siis tuon rasian sulake nro 2, joka tuon kuvan mukaan on tuo 40, eli oletan sen siis olevan palanut 50A. No sen takaa saa virtansa pari pienempää (11B/20 sekä 11B/21).
Niistä 21 menee startin releelle fma4 ja 20 häviää johonkin Cemmiin, en löytänyt mihin.

Toisaalta kytkärissä on eroavaisuus kun toisaalla startin releelle meneekin 11B/22 sulake  ja 20sulake onkin 21 ja siinä lukee pa-pumppu ja  suuttimet.

Mut hei, kun luin vastauksia ja kerroit, että pikkusulakkeet on ehjät, niin silloin ison sulakkeen polttava oikari on oltava ison sulakkeen jälkeen mutta ennen pikkusulakkeita.
Eli siis autossa on vain yksi palanut sulake joka on tuo 50A ?






Poissa Majari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Jos on mk2 V70 niin kokeilisin vaihtaa x-feed releen CEM-yksikön vieressä noilla oireilla.

Kiitos, yritetään tuota seuraavaksi.

Poissa Majari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vika löytyi. Oikosulku kuljettajan ovessa olevassa sähkölasien ohjausyksikössä.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3158
  • www.vrcf.fi
Hyvä kun vika paikallistettu  ELK

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Hyvä kun vika korjattu ja kerrottu tänne palstalle, että kaikki opitaan tästä jotain. O0
Mutta ihmettelen sitä, että autosta oli siis palanut vain tuo 50A sulake? Ei sen jälkeisiä kahta pienempää jotka molemmat syöttävät virtaa V.E oven ohjainlaitteelle (DDM).Jos siis oikari on ko.ohjaimessa, niin luulisi noiden pienempien nallien (25 ja 15A) eka palavan, niiden amppeerit on kuitenkin vähemmän kuin tuo 50A.
Nii joo paitsi kun tuo 50A sulake syöttää samaan aikaan muuallekin virtaa, niin sitten se voi olla se heikoin lenkki ja noiden kahden virrat jäivät vähän alle palamisrajan :nuhtelu
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

 

Futurez  Kulkukoira