Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kl-Racinging "extreme" imusarja?

  • 2 Vastauksia
  • 1557 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 720
  • www.vrcf.fi
Kl-Racinging "extreme" imusarja?
« : 31.10.2020, 18:21:02 »
Niin, onko kukaan kokeillut tuota Kl Racinging valettua imusarjaa?

En haluaisi hukata kaikkea kannen virtausta vakiolla f-mallin imarilla, joka näyttää ainakin suuttimien kohdalta hyvin ahtaalle.

Kl-racingin halvempi sarja ei tule kysymykseen, kuullut ihan liikaa halkeamisia yms, eikä se kovin hyvin 240:seen sovikaan, joten ainoat vaihtoehdot on joko custom-imari tai tuo kalliimpi valusarja, joka ainakin specsien mukaan näyttäisi hyvältä: plenumin tilavuus 4.5litraa ja runnerit on kartiokkaat jotka kapenee plenumin puolelta 59mm:stä kannen puolelle vakioon kanavakokoon. 80mm läppää ajattelin käyttää.

Tiedän että pääsen tavoitteeseeni f-imusarjallakin, mutta haluaisin päästä tavoitteeseeni mahdollisimman vähillä paineilla, mikä edellyttää hyvää virtausta niin kannelta, pakosarjalta kuin imusarjalta ja välijäähyltäkin.

Ja onhan tuo nyt komean näköinenkin...



Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Kl-Racinging "extreme" imusarja?
« Vastaus #1 : 01.11.2020, 23:41:56 »
F-sarjan imusarjalla pääsee pitkälle ja jos nyt väkisin tarvii saada paras imusarja-painekotelopaketti niin kustannustehokkaasti sen tekee AMW:n aihiosta, laippa/runneriaihioksi B2X0E imusarja.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 720
  • www.vrcf.fi
Vs: Kl-Racinging "extreme" imusarja?
« Vastaus #2 : 04.11.2020, 17:25:32 »
f-sarjan imusarja virtaa noin 175cfm, todistetusti, virtauspenkissä.
Jos kansi virtaa vaikkapa 210cfm, niin aika turha laittaa semmoista imusarjaa joka rajoittaa niin paljon virtausta.

Jokaisen turbomoottorin takana on kuitenkin vapaastihengittävä moottori ja mitä paremmin tämän vapaasti hengittävän koneen imu ja pakosarjat virtaa sitä pienemmillä paineilla irtoaa sama teho.

JOs halutaan vaikka 400hv, niin otan sen mieluummin hyvin virtaavalla yläkerralla ja puolentoista barin paineilla, kuin huonommin virtaavalla yläkerralla ja kahden barin paineella. <- nuo on vain esimerkkejä, mutta tajusitte varmaan pointin.

 

Autoracing  KL-varaosat