Pitkäkatto pötkähti tänään tulille vähän pitkäksi venähtäneen remontin jälkeen. Vielä jäi laatikon öljynvaihto tehtäväksi mutta kaikki muu jumppa on tehty.
Aika paljon meni aikaa ja kahvia työkalujen värkkäämiseen, lähinnä noi kiinnipitoraudat teettivät töitä mutta ilman niitä tästä ei olisi tullut mitään. Pienoisena ihmeenä pidän IKH:n perushylsyn ja Lidl-monumenttiavaimen kestämistä sen kampuran idioottipultin kanssa, mikähän siinä lie lopullinen monumentti kun se nm+180astetta on väännetty.
Hetki meni myös pumpun säätämiseen hommatun heittokellon saamiseksi hollille, melkoinen mato piti kierretangosta väännellä kun olin jo ehtinyt laittaa alipainepumpun takaisin.
Nyt on mielenkiintoista seurata muuttuuko kulutus ja kylmäkäynnistyminen paremmaksi koska tähän asti olen tussannut pumpun "käsivaralla" sinnepäin, myös jakohihna oli jo aika myöhäisellä jos siihen kiristimen indikaattoriin on uskomista. Muutenhan toi on toiminut hyvin, pakkasraja vaan ollut ~-14 jonka jälkeen ei lähde ilman lämmitystä.
Tavoittena oli myös kiusallisten öljyvuotojen kuriin saaminen, kauhea sotku konehuoneessa kun öljyä on mehinyt alip.pumpulta-venakopasta-öljypumpulta.

Nestettä vuotava lohkarikin on ärsyttänyt kun ainetta on saanut lämmityskaudella lisäillä ~kerta viikkoon. Tavoite on että öljynvaihtovälillä (10tkm) koneeseen ei kaadeta muuta kuin polttoainetta. Josko se nyt asettuisi kun littaantunut o-renkula antoi tilaa tuoreelle.
Imusarjasta pesty hirveät karstat pois, onni on iso pesuallas ja kunnon myrkyt suolakaivoksessa. Pakosarjaan uudet tiivisteet.
Miinusta tuli Motonetille, Bilialle, ja tietysti tämmöisen sikasen moottorin keksijälle. Myymälät myyvät joko eioota/tilaustavarana ihan perustiivareita. Venakopankin tiivistetta harjoiteltiin moneen kertaan, tuli opittua sekin että VW:n (pthui...) tiivari on se joka tähän käy.
Se mainittu turbon paluuöljyputken tiivari pitää vielä hakea Bilialta kun ei semmostakaan voi hyllyssä pitää, onneksi en hajottanut sitä vanhaa. Meni hetkeksi kitillä paikoilleen putki.
Konehuoneesta kuulunut, ja ihmisiä huvittanut kilinäkin on poissa. Moniurahíhnan kiristimen toinen pultti ollut aina meillä löysällä, kiitos jonkun molopään joka tuhonnut kierteet lohkosta aikoinaan. Pultti ja nostokorva ovat pitäneet iloista kulkusten kilinää koko sen ajan mitä vaunu on meillä ollut, eli satkun.
Iloinen yllätys tässä oli se että pidempi pultti auttoi tähän toistaiseksi, pohjalla oli vielä kierrettä tähteenä sen verran että sai pultin kunnolla kiinni. Tähän on varmaan joskus mennyt liian lyhyt pultti ja se on sutaissut kierteet piloille. (edellinen hihna vaihdettu Volvolla)

Viimeistelyt vielä, josko vaunu pääsisi loppuviikosta kulkuriksi kulkurin paikalle. Siihen se on hommattu, eikä makoilemaan. :hello: