Öljynsyönti ei edellä kuvatuilla huuhteluilla vähentynyt, pikemminkin päin vastoin. Otin huuhteluissa erän 2. Hain kaupasta litran pullon asetonia, ksyleeniä, IPAa ja tärpättiä. Tein näistä sekoituksen, jota kaatelin vuorokauden ajan sylintereihin suuttimien rei'istä muutaman tunnin välein. Aina ennen lantringin lisäämistä pyöräytin konetta muutaman kierroksen. Viimeisen kaadon tein dieselillä, jotta sylintereissä oli vähän voitelua ennen käynnistystä. Sitten öljynvaihto ja koeajo 4000 rpm taulussa 40 kilometrin matkan. Tämän jälkeen uusi öljynvaihto.
Nyt vielä vähensin karstalähteen vaikutusta tulppaamalla egr-putken laipalla, jossa on 8 mm reikä. Tuon ecu tuntuisi hyväksyvän ilman ohjelmointeja. Pakokaasun takaisinkierrätys väheni tuolla keinolla noin 75 %.
Autoon on tullut järeähkön huuhtelutoimenpiteen jälkeen vasta 1500 kilometriä, joten vielä ei aivan varmaksi tiedä pesun vaikutusta. Toistaiseksi vaikuttaa lupaavalta, sillä öljytaso ei ole käytännössä muuttunut. Auto pyytää lisäämään öljyä, kun taso on laskenut noin 10 mm. Ennen tätä järeää huuhtelua ei päässyt kuin 4 tkm ennen kuin auto pyysi öljyä.
Sylinterit ja venttiilit näyttivät endoskoopin perusteella tosi hyviltä. Karstaa oli mäntien päällä ihan kiitettävästi ja varmasti öljyrenkaatkin täysin tukossa tuon 110 tkm ajosuoritteen jälkeen.