Niinhän se on... mutta toisaalta ilman savua ei oo voimaakaan 
Saa sitä savua vähän tulla ja pitääkin, jos voimaa haluaa, mutta tietyn rajan jälkeen on mielestäni enemmän haittaa kuin hyötyä.
Etenkin tukkoisella vakioahtimella kun nostetaan paineita, niin pakopaineet ja -lämmöt kasvaa hurjiksi normaaleillakin seoksilla. Sitten kun vielä saadaan täydellä ahdolla ja kuormituksella ainetta koneeseen niin että seos on rikkaalla, niin pakolämmöt kasvaa entisestään ja sitäkautta myös pakopaine. Puhumattakaan kannen lämpörasituksista.
Ilmahan laajenee lämmetessään, joten pakopuoli jää entistäkin helpommin ahtaaksi.
Siihen se ahtimen parempi herääminenkin rikkaammalla seoksella käsittääkseni perustuu. Tai kai tuolla noellakin on oma inertiansa, mutta sen vaikutuksia en lähe arvailemaan.
No, tää nyt on vaan mun omaa pohdintaa ilman minkäälaista mitattua faktaa, mutta se ainakin on todettu kaverin autossa että lämpöongelmat hävisivät pienellä syöttöjen laskulla, tehojen kuitenkaan laskematta (persdynolla).