Futurez  Kulkukoira

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886121 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #855 : 20.09.2012, 22:22:04 »
Niimpä, viel m47  ;D

Mut eikö oo ihan totta se että ton jakajapumpun rajat tulee vastaa hyvinki 300hv kieppeil? Mutta tosta iskutilavuuden kasvattamisesta haluisin kuulla lisää  :pomo:
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #856 : 20.09.2012, 22:31:06 »
Sattui silmään tällainen o_O

http://www.nettiauto.com/volvo/740/5086272

vaikka myyty jo onkin.

Varmaan ei ole penkissä käynyt kun heitetty noin tasalukemat noihin, mutta onko toi nyt ees mahollista tolla ve6:lla? Ja koskaan en ole myöskään nähny d24:ää porattuna, oisko tää nyt sitte d28  8) Mitähän mäntiä ovat käyttäneet...

Joo eiköhän tuo oo ihan täyttä p*skaa   :idiot2:
On niin paljon hämärää tuossa ilmotuksessa ettei oikeen herätä luottamusta.. Oikeen mikään ei täsmää.
Eikä tuo työnjälkikään niin kauhean vakuuttavaa ole  :2funny:
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #857 : 20.09.2012, 22:35:17 »
Niimpä, viel m47  ;D

Mut eikö oo ihan totta se että ton jakajapumpun rajat tulee vastaa hyvinki 300hv kieppeil? Mutta tosta iskutilavuuden kasvattamisesta haluisin kuulla lisää  :pomo:

Siinähän luki että uudet männänrenkaat, männistä ei puhuttu mitään  :2funny: Eli vakio männät  :idiot2:
Olihan tässä topicissa toki aiemminkin puhetta kun joku oli tilaillut kankia ruotsista, jotka eivät sitten sopineetkaan pyörimään, niin ruotsista oli vastailtu että olisivat tarkoitettu isommalle poraukselle, joita sielläpäin paljon käytetään? Tiedä sitten onko ruotsin pojan selityksiä, vai liekö oikeasti perää? Onko muuten kellään tietoa vw 1,9tdi koneen männistä, onko niissä mitään samaa? Ja mikä halkaisija?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #858 : 20.09.2012, 22:42:43 »
villi veikkaus ettei tdi mäntä toimi apukammio koneessa halutulla tavalla

mutta jos sama isku molemmissa niin silloihan noilla männillä sais 2850cc koneen  :o

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #859 : 20.09.2012, 22:44:31 »
Lainaus
villi veikkaus ettei tdi mäntä toimi apukammio koneessa halutulla tavalla

miksei toimisi, noin yleensä, jos puristukset on suunnilleen samat?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #860 : 20.09.2012, 22:46:18 »
miksei toimisi, noin yleensä, jos puristukset on suunnilleen samat?
apukammio koneessa palaminen tapahtuu siellä kammiossa ja tdi koneessa palotila on männässä

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #861 : 20.09.2012, 22:48:02 »
apukammio koneessa palaminen tapahtuu siellä kammiossa ja tdi koneessa palotila on männässä

Niin kyllä, osittainen palaminen tapahtuu kammioissa josta se palamaton jäljelle jäänyt polttoaineseos syöksyy palotilaan ja palaa siellä. Mun käsitys asiasta  :)
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #862 : 20.09.2012, 22:51:16 »

vs


pikkiriikkinen ero

seoshan palaa suurimmaksi osaksi siellä apukammiossa mistä sitten kaasut lähtee laajenemaan

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #863 : 20.09.2012, 22:54:02 »
Hmm... ylempi siis suoraruutta? Palotilaa järjestetty myös männän sisään siis... minulle uutta, onkohan toi tila noin massiivinen muissakin suoraruiskuissa?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #864 : 20.09.2012, 22:56:27 »
on

mutta hei mitäs nämä 1.9 aaz männät on, joku käänädän vientimalli  :o :o
eiku tuohan on perus suomessa myytävä td koneen männät, minäkun luulin 1.9 konetta aina tdi vehkeeks  :o

eli 1.9 td männät
http://www.westportparts.com/19AAZPistons0mm.htm
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5743202-FS-1.9-AAZ-manifolds-turbo-pistons-MK1-1.6NA-intake-and-injector-lines
« Viimeksi muokattu: 20.09.2012, 23:04:16 kirjoittanut Ari E »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #865 : 20.09.2012, 23:01:29 »
Niimpä, viel m47  ;D
m47 + 700nm  melko uskottavaa. Kun M46kin alkaa reippaalla 400Nm leviämään jos on alhaalla.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #866 : 20.09.2012, 23:01:51 »
Sattui silmään tällainen o_O

http://www.nettiauto.com/volvo/740/5086272

vaikka myyty jo onkin.

Varmaan ei ole penkissä käynyt kun heitetty noin tasalukemat noihin, mutta onko toi nyt ees mahollista tolla ve6:lla? Ja koskaan en ole myöskään nähny d24:ää porattuna, oisko tää nyt sitte d28  8) Mitähän mäntiä ovat käyttäneet...

Mulla kolahti leuka lattiaan ku näin ton.. :2funny: Ei siis millään ve6 pumpulla oteta 400hp irti nokkalevyn ja 12m nestepään vaiholla.. Vaikka kyllä yks pulling tuttu, joka meikänki pumpun teki, sano et teoriassa jos kaikki toimii ku tytöt niin pelkän 12mm nestepään vaihdon ja säätämisen tuloksena vakio nokkalevyllä voitais saada n. 320hp ja risat irti tosta jakajapumpusta.. mutta, teoria on teoria ja käytäntö on käytäntö.. :D
Eikä toi turbokaan riitä kovin helposti tommosiin tehoihin ku perus motti on mikä on..

Pitäs penkittää tuo omaki Volle.. jos sielä se 200hp olis.  :pomo:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #867 : 20.09.2012, 23:04:08 »
m47 + 700nm  melko uskottavaa. Kun M46kin alkaa reippaalla 400Nm leviämään jos on alhaalla.

Niin tuota. Itteä oon käyny mietityttämään oman kattilan kestävyys, sielä on ny Garrett GT2556v 530d e39 bemarista, rälläköity kara, 10mm nestepää ja jotain 1.2 ahtoja... ja noi saa tosissaan jo siihen 2000rpm  :P

Siis, onko jollain kokemusta noista vakiokankien katkeamisista?
« Viimeksi muokattu: 20.09.2012, 23:18:22 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #868 : 21.09.2012, 06:22:15 »
 ;D ;D ;D repesin. Siis tolle myynti ilmolle.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2012, 15:18:18 kirjoittanut SanttuM »
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #869 : 21.09.2012, 08:36:07 »
m47 + 700nm  melko uskottavaa. Kun M46kin alkaa reippaalla 400Nm leviämään jos on alhaalla.


Niin ja mulla kesti m46 2vk läjäs noil 370Nm..melko rauhallisel vedol surahti 3 rattaat sileeks..nyt on 260 getrag paikallaa ja pitäs kestää vähän paremmin :pomo:

 

Futurez  Kulkukoira