Ja sitten toinen asia mikä askarruttaa niin ahdot nousee mielestäni melko hitaasti, kolmosellakin kun kaasun painaa pohjaan pienillä kierroksilla niin saa odottaa noin 10 sec että on rähinä päällä. Onko normaalia näissä dieseleissä mihin vaihdettu isompaa fööniä? Jos tästä saisi nää pienet viat fiksattua niin sais vielä ihan kivan pelin. Kiitos etukäteen vastanneille
Edit. Ja ahtopaineensäätimenä toimii näköjään palloventtiili mikä on kokonaan suljettu 
Johan se on vakionakin tuolle ominaista että jos tyhjäkäynniltä lähtee kiihdyttämään tulee jossain kohtaa se tubopiikki, ja sitä ennen se ei kiihdy mihinkään. Kun turbo on isompi, niin turbon herättämiseen vaadittavat kierrokset ovat korkeammalla. Jos kuitenkin ollaan jo siellä turbon toiminnan vaatimilla kierroksilla sen pitäisi kuitenkin suht herkästi vastata kaasuun (ellei siellä ole sitten todella isoa ahdinta).
Sinänsähän perinteisen dieselkoneen turbo ei vaadi ahtopaineen säätöä, ei kone miksikään mene "liiallisesta" ilmasta, mutta usein tuo aiheuttaa pakopuolella turhaa ahdistamista, jos turboa ei alunperin ole mitoitettu käytettäväksi ilman ahtopaineen säätöä. Kuorma-autoissahan hukkaportit vat vasta ihan viime vuosina alkaneet yleistyä, 10 vuotta vanhassa rekassa on todennäköisesti ahtoja niin paljon kuin turbosta lähtee.