Samppasport  Futurez

V70/S80 1,6 Drive kestävyys

• 3 Vastauksia
  • 1494 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MieVaan91

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V70/S80 1,6 Drive kestävyys
« : 11.11.2020, 23:54:36 »
Moi kaikki,

Onko teillä kokemuksia tai tietoa miten hyvin nuo 1,6 litraiset ekokoneet kestävät aikaa ja kilometrejä? Ajatuksena olisi ostaa joku 250-400tkm ajettu yksilö ja mietin, että miten ahkerasti tuollaista saa korjailla. Ajatuksena olisi pitää sitä ehkä muutama vuosi ja silloin kilometrejäkin voi helposti tulla 100tkm lisää.

Millaisia tyyppivikoja noissa on? Onko jotain erityistä mitä pitäisi tarkistaa tuollaista hankkiessa?

Kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen!  :)

Poissa tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
Vs: V70/S80 1,6 Drive kestävyys
« Vastaus #1 : 12.11.2020, 02:13:11 »
Turboja noissa on paukkunu jonkin verran, koska turbon öljynkierrossa on siivilä, joka ajan kanssa menee tukkoon ja lopulta turbo kajahtaa voitelun puutteeseen. Melkein etsisin sellaisen yksilön, johon se turbo on vaihdettu, koska sen verran yleinen ongelma käsittääkseni on. Itse kone lienee muuten ihan kohtuullisen kestävä. Ongelmia aiheuttaa lähinnä EGR ja hiukkausloukku.

Itse kyllä harkitsisin myös isommalla koneella olevia. :)

Poissa zimppari

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 12.11.2020, 08:08:08 »
V70 1.6 on tehty myös tuolla drive merkinnällä jossa ei ole enää tuota turbon sihtiä. Pitää olla kuitenkin mallivuosi 12 alkaen. Itse ajoin kyseiselle koneella 200tkm-400tkm. Ei moittimista.

Sopii rauhalliseen matka-ajoon ja kaupunkiin. Ei ripeisiin manöövereihin

Poissa MieVaan91

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 21.11.2020, 23:56:13 »
Kiitos vastauksista. Toinen mietinnässä ollut on tuo 2,0D, mutta se hieman jäänyt aiemman kokemuksen takia. Mitenköhän nuo 2,0D koneet sitten kestävät (tai niiden ympärillä oleva muu tekniikka)? Isällä oli tuollainen joskus 10 vuotta sitten jonkun aikaa ja siinä rupesi jonkun tiivisteen välistä ruikkimaan polttoainetta konehuoneeseen. Onkohan kovin tyypillistä?

Turboja noissa on paukkunu jonkin verran, koska turbon öljynkierrossa on siivilä, joka ajan kanssa menee tukkoon ja lopulta turbo kajahtaa voitelun puutteeseen. Melkein etsisin sellaisen yksilön, johon se turbo on vaihdettu, koska sen verran yleinen ongelma käsittääkseni on. Itse kone lienee muuten ihan kohtuullisen kestävä. Ongelmia aiheuttaa lähinnä EGR ja hiukkausloukku.

Itse kyllä harkitsisin myös isommalla koneella olevia. :)

Race.fi  Puotilan autokorjaamo