Volvo on myöskin tehdas, joka on niitä mälläilytestejä tehnyt todella aktiivisesti (siis aktiivisemmin kuin muut) jo jostain merkin syntyajoista lähtien. Esimerkiksi laminoitu tuulilasi taisi tulla volvoon ensimmäisenä.
Jostain 40/50 luvulta lähtien aktiivisesti törmäystestejä.
Toinen samantapainen merkki oli SaaB, joka kuoli omaan mahdottomuuteensa.
On omassa ikäluokassaan turvallisimpia autoja mitä ostaa voi, se nyt vain on niin.
Jos tuo videolinkki on taas Modus vs. 945, niin kyllä täysi urpå saa olla jos ajattelee 70-luvulta peräisin olevan koritekniikan pärjäävän 2000 -luvun alkupuolen koritekniikalle.

Toki, siihennähden se 945 kesti ihmeen hyvin, 90-luvun Corolla/Carina tms. paske ja ihan varmasti olisi takapenkkiä myöten rellu sukeltanut sisälle.
Renault taisi muuten olla ensimmäisten pikkuautojen valmistajien joukossa, joka "heräsi" tuohon turvallisuusajatteluun. Muistan hämärästi 2000-luvun alusta isot mainospanderollit uudesta Lagunasta "5 tähteä!".