KL-varaosat  Race.fi

Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->

  • 32 Vastauksia
  • 7497 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Late12

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Tulipa vaihdettua Skodat Volvoon ja ainakin vielä oikein tyyvyväinen. Uudessa autossa ei muuta vikaa kuin, että mittaristo on analoginen ja ei omaan silmään oikein istu muuten suht moderniin autoon.
Keskusteluja mittariston vaihdosta löytyi hyvinkin, mutta olivat kaikki hieman vanhempiin autoihin.
Eli kysyisinkin, että jos onnistun TFT mittariston jostain löytämään, niin onko ihan plug&play tyyppinen vaihto? Olisiko jollain jopa myynnissä?
Auto on S60 D4 autom. vm 2014.

Poissa tepaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #1 : 16.11.2020, 17:11:37 »
Tuolta tilasin https://www.bildelsbasen.se/

ja ihan ykkösellä lähti toimimaan.

Auto 2011 ja mittari 2014 voisin väittää

Ei toimi välttämättä, ainakin polttoaineiden autoissa oltava sama...
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • Kasipätkä
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #2 : 16.11.2020, 19:03:19 »
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3172
  • www.vrcf.fi
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #3 : 16.11.2020, 20:29:56 »
Aikaa tuossa mahdollisesti kuluu eniten pin koodin purkuun.

Poissa Late12

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #4 : 17.11.2020, 07:33:19 »
Tuolta tilasin https://www.bildelsbasen.se/

ja ihan ykkösellä lähti toimimaan.

Auto 2011 ja mittari 2014 voisin väittää

Ei toimi välttämättä, ainakin polttoaineiden autoissa oltava sama...

OK hyvä tietää, tuolta näyttäisi löytyvän. Siirtyivätkö auton kilometrit uuteen mittariin?


Aikaa tuossa mahdollisesti kuluu eniten pin koodin purkuun.

Eli uusi mittari on pin suojattu aina? Onnistuuko purku itse, vai täytyykö käyttää tiskillä?

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3172
  • www.vrcf.fi
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #5 : 17.11.2020, 08:42:37 »
Siis sun täytyy purkaa cem yksikön pin koodi ja lisäksi tarvitset vdash ohjeman ja dice lukijan. En tiedä tekevätkö näitä volvolla laisinkaan.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12755
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #6 : 17.11.2020, 09:18:56 »
Siis sun täytyy purkaa cem yksikön pin koodi ja lisäksi tarvitset vdash ohjeman ja dice lukijan. En tiedä tekevätkö näitä volvolla laisinkaan.
Tekevät, ainakin on mahdollista päivittää Volvolla uudella mittaristolla auto. Siis jos on 2014-> mallia. Tietty hintaa tulee enemmän kuin  vdashin kautta tehtynä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa tepaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #7 : 17.11.2020, 10:43:12 »
Mitään pin purkuja ei tarvinut tehdä. Mittari vaan paikalleen ja homma pelas. Kilometrit tietenkin siirtyy uuteen mittariin.

Mutta ei aina näin helppoa
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #8 : 17.11.2020, 14:32:57 »
Tuolta tilasin https://www.bildelsbasen.se/

ja ihan ykkösellä lähti toimimaan.

Auto 2011 ja mittari 2014 voisin väittää

Ei toimi välttämättä, ainakin polttoaineiden autoissa oltava sama...

Käsittääkseni ainakaan Vdashin kanssa asennuksen kannalta polttoaine ei ole oleellinen, vaan se, että korvaava mittaristo on peräisin automaattivaihteisesta autosta, jos oma auto on automaattivaihteinen, tai manuaalivaihteisesta, jos oma auto on manuaali. Se kannattaa huomata, että V40:n mittaristo on fyysisesti eri mallinen kuin S60/V60/XC60/V70/XC70/S80, joiden mittaristot taas sopivat vaihdettavaksi päittäin (kunhan vaihteisto on sama). Autopurkaamot.com:in haulla itse löysin digitaalimittariston. Vielä, kun tilattu DiCE-palikka suvaitsisi tulla perille, niin pääsisi vaihtohommiin  ::)
« Viimeksi muokattu: 17.11.2020, 14:37:27 kirjoittanut NNH »
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #9 : 17.11.2020, 14:53:29 »
Saakohan tossa tft-päivittyksessä lämpömittarin näytölle? Kuvista olin tihrustavinani lämpömittarin symbolin. Tosin obd-palikka ja joku torque-softa ajaa saman varmaan edullisemmin. Itseä kiinnostais jäähdytysveden vaiheistoöljyn ja moottoriöljyn lämmöt, kun venettä tulee vedeltyä ja ainakin autoissa missä on mittarit niin ne nousee korkeimmillaan 105 asteen paikkeille niin 3-mallin v70ssä on orpoa kun ei näe noita. Vai näkiskö sillä volvotechin palikalla?

Onhan tuossa tft-näytössä rajotteita ainakin vanhemmille sarjalaisille, mm. kellon asetus aikaan akun irroituksen jälkeen hoituu vain vdash:lla (wikin lopussa) https://d5t5.com/wiki/tft-retrofit/article-tft-retrofit

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12755
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #10 : 17.11.2020, 15:03:57 »
Saakohan tossa tft-päivittyksessä lämpömittarin näytölle? Kuvista olin tihrustavinani lämpömittarin symbolin. Tosin obd-palikka ja joku torque-softa ajaa saman varmaan edullisemmin. Itseä kiinnostais jäähdytysveden vaiheistoöljyn ja moottoriöljyn lämmöt, kun venettä tulee vedeltyä ja ainakin autoissa missä on mittarit niin ne nousee korkeimmillaan 105 asteen paikkeille niin 3-mallin v70ssä on orpoa kun ei näe noita. Vai näkiskö sillä volvotechin palikalla?

Onhan tuossa tft-näytössä rajotteita ainakin vanhemmille sarjalaisille, mm. kellon asetus aikaan akun irroituksen jälkeen hoituu vain vdash:lla (wikin lopussa) https://d5t5.com/wiki/tft-retrofit/article-tft-retrofit
Moottorinlämpötilan saa näkyville tuossa mittaristossa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Late12

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #11 : 17.11.2020, 17:09:05 »
Ei se auta kuin tilata ja kokeilla :). Vidat, dicet yms. on itselle kyllä aivan hepreaa. VCDS:lla skodaan jos jonkilaista sai koodattua, mutta nämä eivät ilmeisesti ole ihan verrattavissa?

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3172
  • www.vrcf.fi
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #12 : 17.11.2020, 18:29:24 »
Muutamiin säätöihin kyllä sen vdash ohjeman tarvii, mutta ei kun kokeilemaan. Laita kommenttia miten onnistuu niin laitetaan itsellekkin harkintaan, laitteet löytyy omasta puolesta niin siitä ei ainakaan kiinni jää.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #13 : 18.11.2020, 14:25:04 »
Ei se auta kuin tilata ja kokeilla :). Vidat, dicet yms. on itselle kyllä aivan hepreaa. VCDS:lla skodaan jos jonkilaista sai koodattua, mutta nämä eivät ilmeisesti ole ihan verrattavissa?

Vdash on ohjelma, jolla pystyy tekemään pre-facelifteihin (2013 ja vanhemmat vuosimallit) tarvittavat modaukset, jotta digitaalimittaristo toimii, kuten monta muutakin juttua:

https://d5t5.com/article/vdash-volvo-diagnostic

DiCE on palikka, joka liitetään auton OBD-porttiin (käsijarrukatkaisijan alla) ja läppäriin, jotta modauksia voidaan tehdä, esim.

https://www.aliexpress.com/item/4000031755637.html



Ilmeisesti mittariston vaihto onnistuu faceliftien (2014->) osalta ilman softan kanssa säätöä, jos se on ollut alunperin samanlaisessa autossa (mallisarja, vuosimalli ja moottori), mutta muussa tapauksessa joutuu säätämään, pre-faceliftien osalta aina.

Mittaristoissa tuntui olevan varsin suuri hintahaitari riippuen myyjästä ainakin silloin, kun itse tilasin. Omastani maksoin 200€ + muutaman euron rahdista matkahuollolla.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Late12

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Analogisen mittarin vaihto digitaaliseen vm 2014->
« Vastaus #14 : 18.11.2020, 20:17:56 »
Vdash on ohjelma, jolla pystyy tekemään pre-facelifteihin (2013 ja vanhemmat vuosimallit) tarvittavat modaukset, jotta digitaalimittaristo toimii, kuten monta muutakin juttua:

https://d5t5.com/article/vdash-volvo-diagnostic

DiCE on palikka, joka liitetään auton OBD-porttiin (käsijarrukatkaisijan alla) ja läppäriin, jotta modauksia voidaan tehdä, esim.

https://www.aliexpress.com/item/4000031755637.html

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ilmeisesti mittariston vaihto onnistuu faceliftien (2014->) osalta ilman softan kanssa säätöä, jos se on ollut alunperin samanlaisessa autossa (mallisarja, vuosimalli ja moottori), mutta muussa tapauksessa joutuu säätämään, pre-faceliftien osalta aina.

Mittaristoissa tuntui olevan varsin suuri hintahaitari riippuen myyjästä ainakin silloin, kun itse tilasin. Omastani maksoin 200€ + muutaman euron rahdista matkahuollolla.


Kiitos tiedosta. 1kpl näyttäisi nyt olevan autopurkaamolla ja hintaa 300e. Täytyy odotella josko tulisi hieman edukkaampia.

Sulla siis sama projekti edessä? Minä vuosimalli ja malli?

 

RallyBaron  Samppasport