Tarkasta nyt vielä myös että kaikki releet ovat ehjiä konehuoneen sulakerasiassa sekä CEMmissä.
No niin tässä toimenpiteet mitä tein; irrotin ja puhdistin kaikki sulakkeet konehuoneen puolelta, etuoven vierestä, takaluukusta ja CEM:stä. CEM aivan kuiva, ei hapettumia, puhdistin kuitenkin kaikki johdinpinnit, liittimen, releet ja releiden pohjat. Mittasin sähkön kulun akulta keskuksiin ja CEM:in jne. Kasasin kaikki uudelleen paikoilleen ja prkl, kaikki toimii... No, aika näyttää kuinka jatkossa. Autossa on muuten yks erikoinen vaiva. Kun kylmänä käynnistää, käynnistyy ja käy kauniisti, mutta kun lähtee liikkeelle ei tahdo jaksaa liikkua. Automaatti siis kyseessä. Tarvii ajaa useampi sata metriä ennen kuin alkaa liikkua normaalisti. Käynnistettäessä pakokaasu haisee ihan hirveälle, eli käy ilmeisesti rikkaalla? Pari minuuttia kun antaa käydä tyhjäkäyntiä ennen kuin lähtee ajamaan, niin kaikki toimii normaalisti. Olen vaihtanut kaikki anturit, nokan tunnistimen, kampiakselin, lämpötilan, ilmamassamittarin ja puhdistanut nokkien säädön tunnistimen sekä kaasuläppäkotelon, vaiva pysyy...osaako kukaan sanoa mitä vois seuraavaks tehdä? Kaasuläppärungon vaihdon jälkeen ei ole mitään tehty ohjelmalle, mutta uusi runko ei muuttanut toimintaa paremmaksi. Pitäiskö ohjelmoida koko auto uudelleen tai ainakin kaasuläppä? Takimmainen lambda tuli tänään postissa ja vaihdan sen seuraavaksi...