Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S 70 2,5 tdi aut.vm`97

• 2 Vastauksia
  • 1386 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa romu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
S 70 2,5 tdi aut.vm`97
« : 12.11.2011, 11:47:54 »
Moi,uutena jäsenenä tulin tänne kyselemään kun täältä varmaan vinkkejä saa.Tuli hommattua otsikon mukainen kulkine jolla on mittarin mukaan rullattu 540 tkm.Kuinka tiheään tuohon jakoremmit uusitaan?
Ja sitte vikoja:
-Lisälämmitin ei pelaa (artic alkuperäisvaruste)
-vakionopeussäädin ei pelaa
Eli mistä kannattaa alkaa etsimään ensimmäiseksi?

Nercs

• Vieras
Vs: S 70 2,5 tdi aut.vm`97
« Vastaus #1 : 12.11.2011, 12:12:12 »
850 TDI ja S/V 70 TDI vuosimalliin -98 asti   
Jakohihna 90 000 km tai 4 vuotta   
Pumpunhihna 45 000 km
Muista ne muutkin huolto-osat vaihtaa samalla.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6516.msg130549;topicseen#msg130549
Tarkista vakkarin viiksi siellä voi ollaa jokin piuha poikki.Yleisin vika
Mutta ne kytkin, jarru kytkimissa olevat anturit  eli suoralta kädeltä ei voi sanoa vikaa 100% varmuudella
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6226.msg125129;topicseen#msg125129
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7838.0
Tuo lämmitin onkohan se kauan ollut rikki.Kannattaako sitä itse ruveta korjaamaan ja purkamaan.Mutta eräs suosikkikansion lainaus voi ollaa paikallaan lukea.

"Ardic purettava ja puhdistettava
 Lämmittimeen kertynyt ja kertyvä nokinen karsta ei sieltä viikottaisellakaan käytöllä mihinkään poistu. Kyllä se laite on purettava ja mekaanisesti teräsharjalla putsattava vähintään kahden vuoden välein ainakin minun käyttömäärälläni ja -tyylilläni.

Ardic ei jumitu kesäaikana eikä muunakaan aikana, kun sitä ei käytetä. Se jumiintuu sitten, kun paloilmapuhallinmoottorin laakeri kuluu sököksi ja hirttää kiljuen kiinni tai vastaavasti vesipumpun laakeri leikkaa kiinni. Laakeririkko ei johdu käyttämättömyydestä vaan käytöstä ja itse asiassa huonosti suunnitellusta rakenteesta. Puhallinmoottorin akselin pää pyörii liekissä ja kuumenee sen johdosta hirveästi. Lämpö siirtyy moottorin kuulalaakeriin, josta öljy palaa pois ja laakeri leikkaantuu ja hirttää kiinni ennenpitkää.

Väite kesäkäytön puutteesta johtuvasta vikaantumisesta on merkkiorganisaation jekku, jolla kelvoton laatu saadaan huijattua asiakkaan syyksi.

Jos vasemman etulyhdyn lähellä olevasta Ardicin johtosarjan 6-napaisesta liittimestä ottaa puna-valkoisen johdon irti, lämmitin ei enää käynnisty (eikä pysähdy) itsekseen, vaan ainoastaan, kun kellosta painaa nappia. Näin ainakin vielä 98-mallissa, siis vanhakorisessa."
« Viimeksi muokattu: 12.11.2011, 12:45:42 kirjoittanut Nercs »

Poissa pakettivolvo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: S 70 2,5 tdi aut.vm`97
« Vastaus #2 : 12.11.2011, 17:15:56 »
Itse olen miettinyt oman Ardicin saattamista toimintakuntoon siten, että se olisi täysin nappikäynnisteinen. Joskus kyselin asiasta, mutta en nyt muista minkälaisia vastauksia tuli.
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Carcom Oy  Elekma