Testimielessä naputtelen tänne uuteen foorumiin.
Olen sitten viime kesän ihmetellyt näitä napahommeleita. Autossa on siis "pakettilaakerilliset" etunavat. Nuo pitäisi vetää kiinni 100Nm + 45 astetta tuosta 36mm mutterista, joka tulisi vielä joka kerta uusiakin.
No nythän on niin, että:
- Auton alkuperäiset navat olivat tietysti ihan hyvät, mutta 320 000km takana ja ABS -rinkulat meni vaihtoon -> hain Motonetistä 116e maksavat navat ja onnessani läiskin paikoilleen. Jonkin verran ajelua, mutta jarrut täristivät.
- Uusin edestä kaikki osat paitsi satulat ja navat ja jarrut silti täristivät. Mittakellolla
pelkät navat heittivät "ihan sikana".
- Hain Biltemasta testimielessä halpisnavat, jotka läiskin kiinni ja katso: Tärinä hävisi, mutta eihän nuo tuolla oikealla momentilla edes pyöri!!! Navat on nyt 60Nm tiukkuudella paikoillaan ja renkaat pyörii väkisin vääntäen! Ajoin pari sataa kilsaa ja tuntui että keula jarrutteli koko matkan ja liukkaissa mutkissa auto pyrki ulos tieltä ja perä lähti irti kevyemmälläkin kaasulla tai ilman!
Auton alkuperäiset "superlaakerilliset"

navat on tuossa pöydällä odottamassa asennusta takaisin uusilla ABS -rinkuloilla ja nuo kaikki hukkaostot meinaan heittää myyjien silmille jahka kerkeän.
Kaikki osat mitä olen "kokeillut" ovat olleet joko täyttä jaskaa tai sitten en vaan osaa. "Won't you please, please help me".