Ei välttämättä kannata vaihtaa boksia toiseen, koska siinäkin luultavasti on tinaukset menossa...
Tosiaan E5 torx -hylsy ja pikkuräikkä, millä boksin saa irti, kunhan otat ilmanputsarikotelon pois tieltä ja ehjä boksin liitin aukeaa sen kannen avaamalla. Joskus joutuu lukitusliuskoja vetämään pihdeillä, kuten mainittu ja silloin maltti on valttia ja molempia puolia pitää vetää mahdollisimman tasaisesti ja vähän kerrallaan.
Sitten boksi saumaa pitkin auki vaikka rautasahalla metallisiin holkkeihin asti sahaten jne. Lopppujen lopuksi aika helppo homma.
Pumpulle menee kaksinapainen liitin, jonka juotoksissa yleensä on silmin nähtävät murtumat. Tarvii tehokkaan kolvin, jolla sulattaa tinat, itse olen tuohon käyttänyt sellaista pistoolimallista pikakolvia, missä riittää potku.
Ja tuossa kohtaa tinaushan on helppoa: pidät vain kolvia paikallaan pinniä ja piirilevyä vasten, kunnes tina on juoksevaa ja vedät kolvin pinniä pitkin ylös ja annat juotoksen jäähtyä. Pienen tipan uutta tinaa voi tökätä siinä vaiheessa, kun vanha liitos on sulatettu, mutta tämäkään tuskin on välttämätöntä.
E: Itselle ei ole tullut vastaan viallista pumpun moottoria, eikä montaa ehjää boksia, eli melko varmasti vika löytyy juotoksista. Oman ja siskon auton ja ainakin kolmen kaverin autojen boksit on aikanaan tullut avattua tuon saman koodin vuoksi.