Tovi taas vierähtänyt. Ovet, lokarit, paksin luukku ja naamapelti suihkutettu nyt pohjavärille. Oli niissä aika kauliminen ja piti vielä yhteen oveen tehdä uudet ala nurkat. Vielä hiukan pitäisi jaksaa siistiä lähinnä hiontanaarmuja, niin kelpaa meikäläiselle. Konepellin pohjatyöt ja maalaus saattaa jäädä keväämmälle.

Moottori oli jo tuloillaan koneistamolta, mutta homma tyssäsi 9 satkun runkolaakeri välykseen. Uusilla Glycoilla välys oli tuo hurja 9 satkua, mutta alkuperäisillä, jo hieman leikkaantuneilla noin 5 satkua. Heillä oli jo aikaisemman volvon vitoskoneen jäljiltä volvon värikoodillisia laakereita jäljellä, mutta niissä laakerin "nystyrä" on kuulemma eri kohdassa. Tämä tieto ei ainakaan itselle ole tullut missään vastaan. Heidän kokemuksen mukaansa niissä värikoodillisissa volvon laakereissa värien välinen ero ei ole merkittävä, eli puhutaan ennemminkin tuhannesosista, kuin sadasosista. Eli tuo monen sadasosan heitto ei selity suurella valmistustoleranssilla. Varmuudellla oikeat laakerit olisivat maksaneet volvolta rapiat 500€. Päätin, että tilataan uudet tarvike laakerit eri valmistajalta (KING). KING:in laakereille oli ilmoitettu mitat ja toleranssi jo jälleenmyyjän sivulla, joiden kelpaavuus varmistettiin koneistamolta. Glycoille olisi varmasti löytynyt jostain myös mitat, mutta otin nyt ikään kuin varuiksi kokonaan toiselta valmistajalta. Lisätietona vielä, että kampiakselin runkolaakeri kaulat oli mitattu ja olivat mitoissaan, mutta pesiä eivät olleet vielä ainakaan siinä hetkessä ehtineet mitata.
Kauhean vaikeasti ja epäselkeästi kerrottu, mutta tämä varmaan selviää tässä lähiviikkoina. Käytännössä mahdolliset aiheuttajat ovat, vialliset Glycon laakerit, väärät Glycon laakerit ja/tai "väljät laakeripesät".
Toisen valkuaisen osalta päätettiin ajokausi lokakuussa, kun ilmeisesti nokka-akseli kulahti nelosen pakoventtiilin kohdalta ja jaksaa nostaa juuri ja juuri välyksen pois

.
