Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 -92 käsijarrun säätäminen

  • 4 Vastauksia
  • 1371 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spärdegz_

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
740 -92 käsijarrun säätäminen
« : 29.12.2020, 21:57:44 »
Nyt se sitten katsuri alkoi itkemään oikean puoleisen seisontajarrun tehosta. Vasen puoli ottaa niin kuin kuuluukin, mutta oikea puoli tosiaan lähes täysin tehoton. Kuinka tällaisen linkkumekanismin omaavassa järjestelmässä pystyy säätämään kenkiä vähän enemmän auki? En ainakaan tänään asiaa tutkittuani löytänyt tätä varten mitään mekanismia.
Hitsaaminen on arkielämän romantiikkaa

Asiat kiinnittyvät yhteen melkein itsekseen ja aina välillä joku polttaa näppinsä

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 -92 käsijarrun säätäminen
« Vastaus #1 : 29.12.2020, 22:03:05 »
linkku siellä jumissa varmastikkin on,käsijarru säädetään kun otetaan takatuhkakuppi ja pohja pois,siellä mutteri mistä säädetään,mutta veikkaan et kengät loppu,pinnan irti kengistä tai linkku jumissa,itse pyörässä ei ole säätöä kengille erikseen,semmosen voi kyllä laittaa mutta ei ole lääke nyt tässä tapauksessa
« Viimeksi muokattu: 29.12.2020, 22:04:48 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1807
  • It's Hip To Be Square
Vs: 740 -92 käsijarrun säätäminen
« Vastaus #2 : 29.12.2020, 23:02:56 »
linkku siellä jumissa varmastikkin on,käsijarru säädetään kun otetaan takatuhkakuppi ja pohja pois,siellä mutteri mistä säädetään,mutta veikkaan et kengät loppu,pinnan irti kengistä tai linkku jumissa,itse pyörässä ei ole säätöä kengille erikseen,semmosen voi kyllä laittaa mutta ei ole lääke nyt tässä tapauksessa

Eeei välttämättä. Tämän "jenkkikäsijarrun" geometria on sikseensä perseestä, että lähes poikkeuksetta vetää vasemman jarrun kiinni ennenkuin oikealla puolen alkaa tapahtumaan mitään, ja jos kengät on kovin kaukana rummuista, ei kepin liikerata riitä vetämään molempia puolia riittävän tehokkaasti. Vastaavasti jos vain vaijeria kirpataan kepin päästä niin, että saadaan oikealle puolen tarpeeksi tehoa, jää vasen puoli jo herkästi hiihtämään.

Ratkaisu on kenkien kehintä, joko hakemalla Motonetistä tms. 200-srj säätöruuvit tai valmistamalla itse esim. pultista ja jatkomutterista. Kengät niin kehälle, etteivät jää hiihtämään, mutta alkavat ottaa jo pienestäkin vaijerin liikkeestä, niin tarvittava liike minimoituu, voimaa piisaa eikä tarvitse kikkailla sillä orgis"säädöllä" sen enempää.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Tucci

  • Vieras
Vs: 740 -92 käsijarrun säätäminen
« Vastaus #3 : 29.12.2020, 23:13:00 »
Taka-akselin päällä olevat ohjurit kannattaa katsella kanssa, ei ole jumissa eikä ruostunut olemattomiin.

Poissa Spärdegz_

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -92 käsijarrun säätäminen
« Vastaus #4 : 14.01.2021, 13:08:19 »
Kävin mätänetistä hakemassa V70 säätöruuvit ja nyt järjestelmä pelittää kuten kuuluukin  :)
Hitsaaminen on arkielämän romantiikkaa

Asiat kiinnittyvät yhteen melkein itsekseen ja aina välillä joku polttaa näppinsä

 

Kulkukoira  Proturbo